Oppgradering av Project RPM1,3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av Project RPM1,3

Er ganske ny innen vinyl så jeg håper på noen svar som kan hjelpe meg videre. 8)

Som overskriften tilsier så har jeg nylig gått til innkjøp av en Project RPM1,3 hos OHC og tenkte dette var en grei å billig inngangsbillett, pluss jeg likte designet på denne snurreren.

Det jeg nå lurer på videre oppgradering er hva slags PU og ekstern RIAA jeg skal gå for, og eventuelt hvilke andre oppgraderinger dere anbefaler til denne spilleren, orginalt sitter det en Ortofon OM3E, og som RIAA bruker jeg den innebygde trinnet som sitter i McIntosh C220(Preamp). Har ikke sett tester av den innebygde så jeg vet ikke hvor god, eller dårlig denne er....

Grunnen til at jeg vil oppgradere er jo selvsagt at jeg vil ha bedre lyd, kommer vel som et sjokk ikke sant:-D
    Selv om PUen langtfra er innspillt så vil jeg nok ikke bli fornøyd selv etter 100 timer eller hva den nå trenger.
    Slik det spiller per dags dato så er bassen veldig nøytrall og nokså svulmete, og flyter utover som stor-flommen i 95, for dem som husker den. Videre oppover i frekvensgangen så er mellomtonen både tilslørt og kornete uten noe videre luft og rom, diskanten opplever jeg som både krass og udetaljert.
    Dette er et utdrag av hva jeg synes, jeg har bare dratt de negative tingene med her, da det er det som er viktigst. Det blir kansje lettere å hjelpe meg med det her da

Utstyr jeg har tittet litt på er Project PhonoBox II, Clearaudio Basic+ som RIAA
    og Dynavector 10x5 og Denon DL-110 og Ortofon som begge har fått gode omtaler både på forumer og i magasiner.

For ytterligere hjelp så er det hva jeg hører på av musikk, sjanger: pop/rock som Pinkfloyd (gleder meg til sept: mrgreen ), Direstraits, Norah Jones og våres kjære Kari Bremnes.

Da setter jeg meg tilbake å håper noen gode svar, kom med hva du anbefaler av det jeg har skrevet ned ovenfor, eller andre produkter som anbefales til meg! :-D

Newcomer Kjeksmestern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det er mest å hente på å oppgradere pickupen, f.eks med en Ortofon 2M Blue.

Hvis du sier hvor mye penger du har å bruke på dette er vel lettere for oss andre å gi råd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skall ikke stå på penger, men en PU som er spilleren verdt er jo greit... Vist jeg sier max 5K så så bør det vell maks for denne billi snurreren....
    Ble okso ambefalt 2M serien fra ett annet forum da står det mellom rød og blå da.......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •