Dual 1219 i hus....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual 1219 i hus....

Da er endelig drømmen om å bygge et Vintage/semi vintage anlegg påbegynt

Da jeg kun skal bruke dette til vinyl så startet jeg enkelt og greit med å få fatt i en Dual 1219. Nyoverhalt fra en eldre tysk herremann som har jobbet med dette i over 30 år, og som er høy anbefalt på Ebay og lignende.

Kassen er strøken, og det følger med Shur m91 M-GD med "ny" gammel nål og litt annet snacks...

Betaler 2000 spenn inkl frakt til Norge. Etter hva jeg kan se er vel ikke dette en så gal pris så lenge spilleren er i topp stand.

Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Det er ikke dyrt.1219 tåler å stå i de langt fleste anlegg,både gamle og nye uten å skjemme laget.Er den nyoverhalt,så har du intet annet enn et formidabelt trøkk i lyden å frykte.Et trøkk reimspillere kan se langt etter,nærmest uansett pris! M 91 er forøvrig en alt for lite påaktet PU.Den er mildt sagt meget god,og rent subjektivt den beste til de beste Dual-spillerne.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre. Man vil jo gjerne ikke høre at man har gjort et dårlig kjøp
    Etter å ha letet rundt i all informasjon jeg kunne finne har jeg forstått at en Dual av den rette typen og kvaliteten gir lyd som ikke man finner i mange spillere som koster langt mer i dag. Jeg mener, 2000 kroner er jo ingenting hvis man sammenligner priser med de moderne spillerne i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstå meg rett.Dette er ikke "verdens beste spiller" på noen måte,men den er musikalsk på en måte som ofte savnes i moderne spillere,og som nevnt så har den en bassgjengivelse som mildt kan betegnes som temmelig kraftig!
    Det er et kjennetegn for mellomhjulsspillere,men dessverre så finnes det ikke mange svært gode,direkte mellomhjulsspillere.Dual 1219 er i midlertid en av de beste av slaget uansett alder.Den er både (nesten) helt støyløs,og presis i sin gjengivelse forutsatt at alle lager og motor er som de/den skal.
    Sett den gjerne i et godt,moderne anlegg for sammenligning med nye spillere,og bli ikke direkte forbauset om du foretrekker 1219 framfor den ev.nye spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok testes litt i forskjellige kombinasjoner fremover. Gleder meg ihvertfall stort. Takk for tilbakemelding

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •