Forvrengt lyd på Denon DP-300F - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Hmm, jeg forstår ikke helt hva du mener med at armen flyter på samme tid som du har nåltrykk satt til 2. Armen skal flyte, så nullstiller du skalaen for nåletrykk, så stiller du nåletrykket til 2.

Jeg gjør instillingene i denne rekkefølgen. Men når jeg stiller inn armen paralellt med spilleren oppstår det som jeg har beskrevet over. Armen må altså senkes yttereligere for å få noe lyd, og for at armen ikke skal skli av lp platen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt ikke helt med. Kanskje et bilde eller to? stiller du på selve høyden på opphenget?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg er fortsatt ikke helt med. Kanskje et bilde eller to? stiller du på selve høyden på opphenget?
    en liten stund siden det her nå, men alt funker fint nå. var bare jeg som hadde misforstått instillingen av stift trykket :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene som beskrives i denne tråden kan skyldes mye: slitre plater, utslitt pickup, feil oppsatt spiller/arm/pickup, eller dårlig match noen av komponentene imellom. Når dere opplever problemer på så mange av platene vil jeg våge å påstå at det ikke er platene som er problemet. Det å lære seg prinsppene for oppsett av pickup er vesentlig og helt essensielt for å få fullt utbytte av oppsettet.

Selv har jeg handlet brukte plater i åresvis. Riktig nok vasker jeg dem før de avspilles, men jeg har ingen tro på å spare på pickupene, de er til for å brukes. Husk også at om du bytter pickup så må justeringene gjøres på nytt, det tar tid om drt skal gjøres nøyaktig.

Godt å lese at det løste seg med ny pickup.

Ser at Denon DL103 ble nevnt her. Morsom pickup som koster svært lite. Vær imidlertid klar over at pickupen har så vidt lav compliance (den er stiv) at den trenger en tung arm for å fungere optimalt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man bare såvidt har vært innom her i tråden, er justering av pickup via en protractor?
    Det er svært avgjørende for resultatet hvordan pickup et plassert i headshellet, noe jeg sjøl også har fått erfare.
    Trådstarter bør så absolutt anskaffe seg en slik, (om den ikke fulgte med spilleren?), og bruke den!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •