Kan noen hjelpe meg med å velge platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe meg med å velge platespiller?

Jeg har i grunn veldig lyst på denne: DENON DP-300F Platespiller | Hi-Fi Klubben men ser i diverse teste at lydkvaliteten er bedre på feks. denne ARGON TT-1 Platespiller | Hi-Fi Klubben

Jeg har aldrig hatt en platespiller før, men først jeg skal kjøpe en, ønsker jeg en ok spiller. Min far har mange singler som skal snurres i 45 rpm + lp plater som skal snurres i 33 rpm. Derfor hadde det vært greit med en spiller som en lett kan switche mellom disse to. Hvordan er det med den Denon dp-300, er lyden akseptabel, eller blir det slik at den ikke får frem godfølelsen?

Kansje noen har andre forslag på spillere som koster sånt ca 3500,- med alt.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg har i grunn veldig lyst på denne: DENON DP-300F Platespiller | Hi-Fi Klubben men ser i diverse teste at lydkvaliteten er bedre på feks. denne ARGON TT-1 Platespiller | Hi-Fi Klubben

Jeg har aldrig hatt en platespiller før, men først jeg skal kjøpe en, ønsker jeg en ok spiller. Min far har mange singler som skal snurres i 45 rpm + lp plater som skal snurres i 33 rpm. Derfor hadde det vært greit med en spiller som en lett kan switche mellom disse to. Hvordan er det med den Denon dp-300, er lyden akseptabel, eller blir det slik at den ikke får frem godfølelsen?

Kansje noen har andre forslag på spillere som koster sånt ca 3500,- med alt.
    Det som er fint med den Denon spilleren du linket til, er at den har innbeyggd RIAA trinn, slik at man kan kobble den rett på et linjetrinn på en forstreker på sammen (analoge) måte som en CD spiller. Mange av dagens HIFI forsterkere og recivere kommer uten RIAA trinn, og skal man bruke den argon spilleren må man ha en ekstra Riaa boks i tilegg for å få ut noe lyd av pickupen.

Ellers så er det noen greie alternativer hos Soundgarden i dette prisleiet, slik at du også har råd til Riaa...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Det som er fint med den Denon spilleren du linket til, er at den har innbeyggd RIAA trinn, slik at man kan kobble den rett på et linjetrinn på en forstreker på sammen (analoge) måte som en CD spiller. Mange av dagens HIFI forsterkere og recivere kommer uten RIAA trinn, og skal man bruke den argon spilleren må man ha en ekstra Riaa boks i tilegg for å få ut noe lyd av pickupen.

Ellers så er det noen greie alternativer hos Soundgarden i dette prisleiet, slik at du også har råd til Riaa...:-D
    Takk for svar og tips. Ser ut som flotte spillere, men må si jeg har "falt" for denne Denon saken, men jeg bor ganske langt ifra nærmeste hif-klubben butikk, så det hadde vært kjekt å få høre om noen har hørt/prøvd denne. Er dette en ok "nybegynner" spiller?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denonèn og er meget fornøyd, veldig enkel i bruk.(viss du vil høre en hel lp-side så kan du bare trykke inn en knapp og alt går av seg selv)
    Jeg har oppgradert pick-up og riaa-trinn slik at lyden er mye bedre en når den var ny rett ut av esken)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Jeg har Denonèn og er meget fornøyd, veldig enkel i bruk.(viss du vil høre en hel lp-side så kan du bare trykke inn en knapp og alt går av seg selv)
    Jeg har oppgradert pick-up og riaa-trinn slik at lyden er mye bedre en når den var ny rett ut av esken)
    Høres flott ut, da kan fruen også snurre noen plater. Hvordan er pick-upen og riaa-trinnet som følger med? Er det slik at det er ubrukelig eller er det sånt helt ok, slik at jeg eventuelt kan oppgrader etter hvert? Hvilken pick-up og riaa-trinn har du invistert i nå og hva koster disse oppgraderingene?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RIAA = Cambridge Audio 640p
    Pick up= Ortofon red

ORTOFON 2M Red Pickup | Hi-Fi Klubben

CAMBRIDGE 640P RIAA Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Det vil nok funke fint i starten, jeg har ikke testet det innebygde riaa-trinnet selv da jeg hadde et riaa (B-TECH sak) fra før, men Cambridge er mye bedre en det jeg hadde fra B-TECH.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    RIAA = Cambridge Audio 640p
    Pick up= Ortofon red

ORTOFON 2M Red Pickup | Hi-Fi Klubben

CAMBRIDGE 640P RIAA Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Det vil nok funke fint i starten, jeg har ikke testet det innebygde riaa-trinnet selv da jeg hadde et riaa (B-TECH sak) fra før, men Cambridge er mye bedre en det jeg hadde fra B-TECH.
    Ok. blir helt gira her jeg sitter Fikk veldig lyst på platespiller nå. Tror kansje jeg går for denne, i og med den er automatisk og at den kan enkelt bytte hastighet. Jeg får gå litt i tenkeboksen. Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har jeg bestilt DENON DP-300F Platespiller | Hi-Fi Klubben. Har kjøpt 8-10 LP plater på brukthandel + jeg har bestilt et par nye. Gleder meg nå til å få spilleren i hus

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les litt i denne tråden på hifi sentralen , akkurat samme spørsmål og mange gode innspill her :

Nybegynner med vinyl.

Ellers er det bare å si at vinyl ruler !!!!! gleden med å sette på en plate og spille hele i steden for å skippe mellom de sangene du pleier å høre på gir en helt annen lytteopplevelse , og (i mine øyne ) en opplevelse slik artisten /produsenten har tenkt , de fleste plater er faktisk ikke en vilkårlig sammen- settning av uavhengige sanger .

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med erfaring med de som har usb utgang for opptak? Eller gir dette dårlige resultater?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •