Fra linje til phono, (f.eks, fra iPod til eldre forsteker)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra linje til phono, (f.eks, fra iPod til eldre forsteker)

Jeg har en national panasonic sg-70, med phonoingang.
    Så lurer jeg på om noen kan anbefale en konverter fra linjesignal til phonosignal?
    Jeg har sett på MCM Custom Audio Phono Input Attenuator | 50-7240 (507240) | MCM Custom Audio , men for enkelhets skyld så hadde det vært greit å bestilt fra Norge. Jeg har ikke sett noe slik på dynabel. Var også innom hos Hifiklubben i dag, de hadde ikke noe slikt å komme med.

På forhånd, takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en Panasonic Sg-70 for noe, finder ingenting om den...har du noen bilder etc?
    Har den linjeinngange, og du trenger en ekstra linjeinngang kan du bruke B-Tech sin omskifterboks, da har du f.eks. 3 linjeinngange, og 1 utgang, denne går da til en linjeinngang på din panasonic.
    Har aldrig hørt om noen apparater der bare har Phono (platespiller) inngang, men kanskje du misforstår, i daglig tale kaldes en linjeinngang også for en phono inngang egentlig, fordi den har inngang for phonostøpsler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du. Missforstår nok ikke.
    Det er en gammel radio/forsterker.
    Den har kun phonoingang. Jeg vet godt at det finnes, og jeg har omskifter som du kaller det.

Forsterkeren har kun phonoinngang, ikke linjeinngang.
    Så når jeg kobler på platespilleren fungerer dette veldig fint, men når man kobler på noe annet, f.eks en en cdspiller, blir det kun vreng i lyden og skurring, fordi det ikke er en linjeingang, men en magnetisk phonoinngang.

Det jeg ser etter er en omformer fra linjesignal til et svakt phonosignal, slik som platespillere sender fra seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •