Hjelp til fersk platespiller-eier!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til fersk platespiller-eier!

Jeg har nettopp fått en Argon TT-1 platespiller, men greier bare ikke å skjønne hvordan jeg skal stille inn pickup og vekt... skjønner ikke den papirgreia med nåla som skal treffe krysset, og hvor mye jeg skal skru på vekten for å få det rette trykket. Trodde jeg hadde gjort det rett i følge bruksanvisningen, men da ble pickupen altfor "lett"...

Kan noen hjelpe meg med en lett forståelig "hvordan komme i gang"-bruksanvisning, steg for steg?

På forhånd takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det står jo i manualen at du setter Bias (anti-skating) til 0, og da roterer kontravekten slik at pickuppen svever. Da monterer du armen i holderen igjen forsiktigt. Nå er armen utbalansert, og hver halve omdreining med kontravekten inn mot armens leie vil da gi deg 1 gramm trykk. Her kan du jo sette en liten tapebit på loddet slik at du har kontroll på omdreiningene.
    Se i manualen til din pickup hva anbefalt nåletrykk er, er det f.eks. 1,50 gramm trenger du jo 3/4 omdreining.
    Angående papirbiten, ser du på tegningen på papirbiten må pickuppens hus være paralell med linjene, og nålen skal ramme i krysset, er noe ute av justering løsner du skruene til pickuppen litegrann og flytter forsiktigt på huset, da kan du justere huset uten at det flytter på seg, og når justeringen er ferdig strammer du skruene litt. Etter justering må du alltid kontrollere nåletrykk igjen. Når du er ferdig setter du Bias (antiskating) til samme verdi som nåletrykket.
    Ellers, kjøp en Shure nåletrykksvekt f.eks. : Ställ in din skivspelare

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •