Platespiller til Hegel h100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller til Hegel h100

hei har nettopp kjøpt en hegel h100 så lurer på om noen kan hjelpe meg i jakten på en platespiller ca 10000++. kjører hegel sammen med B&W cm7

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 10.000 har du utrolig mange muligheter, enten en highend klassiker der er et par år gammel, eller en ny middelklasse spiller.

Men, du må sette ca. halvparten av pengene av til riaa forsterker da din Hegel ikke har dette innebygget. Se på bruktmarkedet for både platespiller og riaa, da får du mye mer for pengene.
    Noe over ditt budsjett jo, vet ikke hva han skal ha for bare platespilleren her, men riaa`en er så god at jeg ville overveie den også. Riaa`en er en levende legende faktisk.
    Wilson Benesch platespiller og ASR riia selges
    Da får du han til å montere og justere pickuppen for deg.
    Men, der er ingen vits i å kjøpe platespilleren og da kjøpe en billig riaa, det blir bare for dumt.

Ellers, kanskje en Project?
    RPM-5 med en bedre pickup, og en Phono Box SE 2
    Platespillere Pro-Ject - dynaBel AS

Der er jo også en Rega til 6K, men, du må ha en pickup, kanskje en Denon DL160 fra hifiklubben, og en riaa der også.
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Om du virkelig er til vinyl, da anbefaler jeg su sparer opp, kjøper en ny Basis riaa:
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Da kjøper du en VPI Scout fra Lyric Hifi med en Benz Ace medium pickup og du vil ha et sytem der blæser langt dyrere kombinasjoner av banen, virkelig highend her.
    Lyric hifi & bilstereo as
    Da kan du senere oppgradere forsterker og høyttalere så mye du vil, platespillerkomboen vil fortsatt være et knall kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du regner penger til platespiller, bør du også huske på at slikt utstyr ikke er en engangsutgift. Stiften (i mange tilfeller i realiteten hele pick-up'en ) må skiftes med mellomrom.

Var jeg deg, ville jeg også vurdere hva slags plater jeg skal spille. Vanlige masseproduserte LPer er neppe verdt utlegget til et high-end-anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noe er verdt eller ikke verdt utlegge avhenger vel av resterende utstyr og hvor opptatt man er av lydkvaliteten?

Selv mener jeg en god pickup så absolutt er verdt utlegget selv om man kun spiller masseproduserte plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plater er vel strengt tatt ikke masseprodusert lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da falt valget på clearaudio consept og riaa clearaudio nano, vet ikke om det er noe bra valg men er no veldig fornøyd med lyden rein og fin, fikk bedre lyd når eg satt på subsonicfilter på riaa vet ikke om det er positivt?

neste trinn eg tenkte på var å kjøpe ny stift. noen som vet om noen bra forslag?

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme kombinasjon selv men med Primare I21. Veldig fornøyd men sitter igjen med en følelse at det er mer å hente ved å oppgradere Riaa trinnet. Noen som har en idé om hvilket Riaa men evt. burde teste ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt enig i deg med det, angrer litt på at eg ikke gikk opp litt i pris, men tenkte først å ta å kjøpe stift og høre om det blir noe forskjell.
    har du skiftet stift?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •