Hei!

Jeg har akkurat overtatt en dual 701, hvilket er min første platespiller. Jeg har derfor minimalt med erfaring og lurer på om noen her inne har spesiell kjennskap til spilleren. For meg virker det som at den spiller godt, men jeg tviler på at innstillingene er korrekte. Jeg har opplevd at enkelte plater har "hengt seg opp" i et spor og ikke går videre, noe jeg har løst ved å justere på "lift". Jeg har lest andre skrive om optimalt trykk fra stiften og lurer på hvordan jeg kan kalibrere dette. For hva jeg er bekjent er ingen deler byttet ut på spilleren. For meg høres det bra ut, men så er ikke testannlegget det beste heller.

Jeg har forsøkt å åpne spilleren for å se om det er noe rusk i maskineriet (periodisk kontroll), men har ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre dette. Forsøkte å skru opp noen skruer i bunnen av chassiet, men det førte ikke til noen ting...

Ellers kjører jeg spilleren gjennom et RIAA-trinn fra Nad (PP 2), som jeg tror fungerer godt. Er ukjent med forskjell på MM og MC og får forsåvidt lyd fra begge innstillinger, dog gir MM beste resultat så antar at dette er korrekt. Har foreløpig testet spilleren på et minianlegg fra Sony (et slikt man hadde hatt i stuen om damene hadde bestemt), så foreløpig er jeg fornøyd med at rytmen er god og at det låter greit.