Hva hører du på i dag? (Vinyl) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 105
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    The National- High Violet Limited Edition (2 x 180g). Knall album, knall lyd og luksusutførelse

Packaging Review: The National – High Violet [Violet Vinyl] | One Thirty BPM

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld satt jeg og fruen med hver vår bok mens vi lyttet til denne:

Cookin' with the Miles Davis Quintet - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er en av innspillingene kvartetten til Miles måtte gjøre unna for plateselskapet Prestige før han gikk over til Columbia året etter. De gikk rett og slett inn i studioet og spilte inn repertoaret de hadde på konserter. Resultatet er jazz av ypperste klasse og høres slett ikke ut som noe pliktløp. Hvis du er kjent med Kind Of Blue, så er dette litt mer straight og upbeat. Swinger rett og slett! Denne plata har jeg hatt liggende etter at jeg kjøpte den i mai, så jeg tok av plasten i går. Det kommer ikke til å ta så lang tid før jeg spiller den igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Living Strings - Music from Gone With The Wind and other motion pictures fra 1967. Nok en sak etter min avdøde morfar som sikkert ikke har blitt spilt på årtier etter den karakteristiske lukten å dømme. Men den låt flott og musikken var avslappende. Grei å spille en rolig kveld selv om den nok kan karakteriseres som lettbent easy listening-musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.. i en brasiliansk pressing kalt: "Ella e Lois Novamente! Parte 2". Dette var et dobbeltalbum og jeg spilte altså andre skiven som hadde eget cover (samme som på bilde, men med gul bakgrunn). Låtlisten på denne er som følger:

Ella and Louis Again - Wikipedia, the free encyclopedia

God stemning i stua en novemberdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg så smått begynt å varme opp til konserten på Telenor Arena med denne klassikeren:

Pink Floyd - The Wall

Herlig lyd på en svensk tidlig pressing (tror det var denne man fikk kjøpt i Norge på begynnelsen av 80-tallet). Imponerende lydbilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går tok jeg frem et par 45rpm 7" singler etter jobb og spilte de på full guffe. Først var det denne som jeg har i et annet cover (Motown-standard repressing) og med en annen B-side: "Forget Me Not". God stemning!

Og så tok jeg frem denne som jeg kjøpte spontant på grunn av det kule 7" gatefold-coveret. Har siden funnet ut at bandet ble oppløst i 2009. Kul indiepop.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og koser meg med en kopp kaffe og litt god musikk ( i mine ører! )

Både Singelen:

og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se litt liv i tråden igjen. Siden sist har det desverre ikke blitt stort av vinyllytting for meg (skjerpings), bortsett fra Neil Young sitt absolutte kommersielle høydepunkt:

Harvest fra 1972

Ellers har jeg hørt på førstesporet fra Arcade Fire sin The Suburbs (fikk ikke tid til mer) og vil komme tilbake med en rapport når jeg har fått snurret hele albumet.

Newcomer RealMonkey sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snurret mye, men den siste, og som går akkurat nå:Vedlegg 81527

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig album RealMonkey. Jeg har den på CD, men den kommer vel til sin rett på vinyl ja. OK. Jeg lovte å si litt om denne:

Siden sist har jeg spilt den et par ganger og jeg synes den har noen virkelig gode låter av typen som blir bedre jo mer du lytter. Denne vant den store Grammy-prisen i år, men for meg er den ikke helt på klassikernivå ennå. Kanskje jeg hadde for høye forventninger, eller kanskje den trenger mer tid. Likevel absolutt god musikk og fin dobbelskive (på vinyl) som har en ålreit lyd.

I går koste jeg meg med denne som jeg kjøpte for 60 spenn i en bruktsjappe:

Dette er virkelig god gammel musikk som jeg bare liker mer og mer. Riktignok er det første gang jeg hører dette albumet, men jeg kjenner flere av låtene fra før. Tror jeg allerede vil påstå at det er hakket vassere enn debutalbumet (Music from Big Pink). Anbefales for den som ønsker rootsrock av ypperste klasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Decemberists - The King Is Dead

Dette er virkelige godsaker! :razz:
    Herlig og levende akustisk rock med amerikansk vri. Dette er kanskje den beste lyden jeg har hørt på vinyl. Veldig definert lydbilde, god dynamikk og ikke antydning til bakgrunnstøy eller knitring. Min favoritt så langt i 2011 (Paul Simon sin nye er ikke langt bak).

Newcomer RealMonkey sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, LarsOl, den kommer virkelig til sin rett, som du sier, på vinyl:-D Har liksom på følelsen at mye jazz passer utrolig bra på lp, men det gjør jo mye annen musikk forsåvidt også. Som disse:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig noen timer for meg selv, så da har jeg benyttet anledningen til å høre påmusikk, i vinyl riggen på " gutte rommet mitt"!

Kommet meg gjennom:

mens disse står for tur:

og

skulle ønske jeg hadde flere slike rolige stunder til å bare nyte musikken uten noen bekymringer og andre i huset som krever oppmerksomhet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt for trøtt til å poste cover nå, men det har vært en kveld i vinylens navn. Først et par plater til middag før jeg dro til en kompis med et mye bedre anlegg og til slutt avrunding hjemme.

På menyen sto litt av hvert. Bl.a noen av (etter min mening) tidenes beste plater:

1. John Coltrane - Blue Train

2. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon

3. Big Star - Third (test pressing edition)

4. Decemberists - The King Is Dead

5. Radiohead - Kid A

6. Miles Davis - Kind Of Blue

7. Paul Simon - Live Rhymin'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pink Floyd - Meddle
    Hadde et øyeblikk av åpenbaring i går kveld da jeg tok fram en plate jeg kjøpte brukt i Brasil for nesten to år siden. Jeg digger Meddle og spesielt Echoes, så jeg har latt være å spille denne før nå for å unngå å bli irritert over sliten lyd. Jeg vasket den godt, satte den på spilleren og det låt FANTASTISK! Litt leting på nett avslørte at dette er en brasiliansk Harvest andrepressing fra 1972. Jeg skrudde av lyset og tente et stearinlys da jeg satte på side B (23 minutter lange Echoes) og det var helt topp. Litt lav koseknitring var det, men mest av alt var det en lyd med rom, tilstedeværelse og dynamikk som jeg bare fikk lyst til å skru høyere og høyere. Om de originale UK-versjonene skal være mye bedre enn dette så må jeg søke økonomisk rådgivning...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag:
    Iron Maiden - No prayer for the dying
    Iron Maiden - Fear of the dark
    Judas Priest - Rocka rolla

Jeg holder på å kopiere vinylsamlingen over til wav-filer via PC, og spiller derfor igjennom hele platesamlingen.

Har nettopp byttet min Denon pickup i en ny Denon, da den gamle ble utsatt for et uhell og ble ødelagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nettopp i Brasil en tur og min svigermors venninne ga meg et lite knippe gode plater. Av disse har jeg hittil snurret disse to. Begge med ganske så god lyd.

The Beatles 1967-1970

Denne passet bra siden jeg selv kjøpte den røde platen for halvannet år siden. Et ganske så godt startpunkt for en muligens fyldigere Beatles-samling i fremtiden. Denne platen tar for seg både velkjente singler, men også prominente albumspor fra perioden.

Dette er en ypperlig samling av komposisjoner av Antonio Carlos (Tom) Jobim. En av de største navnene innen Bossa Nova. Du som tenker at bossa nova er bare er tropisk hotellmusikk så anbefaler jeg deg å utforske Jobim og også Joao Gilberto sine innspillinger fra 50- og 60-tallet. Musikk som både er svært krevende og utrolig behagelig på en gang! Klassikeren "Getz/Gilberto" er også å anbefale.

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behexen - By the Blessing of Satan

Orginal cover

Versjonen jeg har:

Meget fet finsk Black Metal, snurret denne som oppvarming til jeg skal se dem live på fredag!

Newcomer oddis-poddis sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvelden har det blitt svensk snurring på meg:

fabelaktig! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fire sist spilte vinylene:
    4 - UB40 - Labour of Love
    3 - Soft Side of Hard Rock (Samleplate med HeavyRock Ballader)
    2 - Einherjer - Norrøn
    1 - Focus - Hamburger Concerto

Det er deilig å komme igang igjen. Den interne RIAA'en i min Denon 3803 knæla, så nå spiller jeg gjennom Cambridge 640p via Line-In på Sonos og direkte til NAD 218 THX.
    Jeg velger å tro Cambridge'n håndterer vinylen min mye bedre enn min forrige integrerte Denon-RIAA.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •