Platesnurrertråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 179
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er en Tecnics sl-b210 noe å ta vare på?

Jeg fant en slik på miljøstasjonen, og det ser kun ut for at det er reimen som er ødelagt.

Test (med gummistrikkreim) og tilbakemelding kommer.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser jo ikke så verst ut da jeg er lett med på en testrunde? har 2 PUer vi kan prøve på den, en om5e å en at95e har endel forskjellige plater og... både gammelt å nytt helst i rock/metall sjanger noe pop samleplater fra 80tallet

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Den ser jo ikke så verst ut da jeg er lett med på en testrunde? har 2 PUer vi kan prøve på den, en om5e å en at95e har endel forskjellige plater og... både gammelt å nytt helst i rock/metall sjanger noe pop samleplater fra 80tallet
    Jeg skal bare sjekke at den fungerer på utgangene, så er det bare å komme. Jeg skal ha kaffien klar.

Jeg er særlig intresert om jeg hører forskjell med riaa forsterker, kontra å bruke phono inngangen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ta med riaa'n min og jeg da skal vi si en dag i uken? onsdag ettermiddag?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte deg en pm før jeg så denne posten. Onsdag mener jeg at jeg skal på et kurs som varer til kl 20 på kvelden.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe galt med hastighetsreguleringen på Tecnicsen jeg fant, så det blir ingen eksperementering med denne.

Men det bekymret meg at det var så mye støy på denne. Kan det være noe galt med phonoinngangen alikevel?

Så kaffien får vente til jeg får tilbake Pro-ject spilleren fra reprasjon, hvis du ikke vil ta med spilleren din også Kanakas. I såfall har jeg tid på tirsdag ettermiddag, ev på fredag.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan prøve å få til noe på tirsdag, kan ta med meg spilleren, riaa å alle platene mine jeg

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan prøve å få til noe på tirsdag, kan ta med meg spilleren, riaa å alle platene mine jeg
    Knall det. Jeg ringer deg på tirsdag.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en fortreffelig aften i Skallens Reir, litt av et anlegg du har der man var fantastisk lyd i Heresy, må si jeg ble virkelig imponert Hva sier du til The Expendables hos deg når den kommer ut på Blåstråle?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en fortreffelig aften i Skallens Reir, litt av et anlegg du har der man var fantastisk lyd i Heresy, må si jeg ble virkelig imponert Hva sier du til The Expendables hos deg når den kommer ut på Blåstråle?
    Hyggelig at du koste deg. Jeg er klar for Expendables. Jeg skal gi deg et ord når jeg har kjøpt den.

Bare synd vi ikke fant ut av støyproblemet. Jeg får trekke en kabel fra en annen kurs og se. Merkelig at den gamle Denonen er så tyst.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å bli lei av å vente på at spilleren skal komme fra reprasjon. Den ble nemlig levert inn 6. oktober.

Soundgarden aner ikke hvor den er, men skulle ringe når de fant det ut. Kansje den er i USA sier de.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier å ta litt tid med slikt... rart de måtte sende den helt til usa, må da være noen kompetente mennesker i norge og som kan fikse det vel sikker på hfk hadde ordnet det på et par dager

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig er støvlokk på en platespiller?. I tilfellet her står det mellom en Pro-Ject RPM 1 uten støvlokk og en Pro-Ject Essential med.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er støvtrekk på rpm 1 tror jeg det kan bli problematisk å holde spilleren støvfri uten støvlokk/trekk, støv har mye innvirkning på lyden i negativ retning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info om spilleren fra soundgarden.no

Dust cover: no

Så den har nok ikke det. Er det greiere med Pro-ject Essential som koster 400 mindre og har støvlokk og samme pickup da?

Edit: evt. Pro-Ject Debut III som har ebdre pickup og støvlokk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er støvtrekk på rpm 1 tror jeg det kan bli problematisk å holde spilleren støvfri uten støvlokk/trekk, støv har mye innvirkning på lyden i negativ retning.
    Tull, støv på spilleren har ingen innvirkning på lyden. Bruk en utrangert LP som støvdeksel om spilleren kommer uten. På hovedplatespillerne mine har jeg ikk støvdeksel og har aldri savnt det. På vintage-spilleren i stua har jeg støvlokk, men det står alltid opp når jeg spiller, og utgjør da en teoretisk ulempe i form av at det plukker opp feedback.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven det er kos med plater.

Etter et par cognac i går kveld ble det spilt en masse plater, og så mer cognac.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ingen platespiller likevel. Hadde tenkt å ønske meg til jul(og da får jeg den jeg ønsker meg liksom), men mamma fant ut at hun ikke gadd å kjøpe noe elektrisk til meg, for det kom bare til å gå u stykker med en gang uansett. Skjønner ikke helt greia.

Uansett, jeg ahr en gammel platespiller, en Philips 312. Skal prøve å pusse opp den, flere deler på tallerkenen er løs, så den må limes. Utgangsledningene er nesten falt fra hverandre, så får prøve å lodde på noen kontakter. Pick-up'n mangler nål. Jegh må vel ha en helt ny pick-up da. Er det mulig å få tak i en som passer til spilleren min? Tror ikke spilleren er så veldig god, så gidder ikke koste på noe dyrt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skogsraa
    Ble ingen platespiller likevel. Hadde tenkt å ønske meg til jul(og da får jeg den jeg ønsker meg liksom), men mamma fant ut at hun ikke gadd å kjøpe noe elektrisk til meg, for det kom bare til å gå u stykker med en gang uansett. Skjønner ikke helt greia.

Uansett, jeg ahr en gammel platespiller, en Philips 312. Skal prøve å pusse opp den, flere deler på tallerkenen er løs, så den må limes. Utgangsledningene er nesten falt fra hverandre, så får prøve å lodde på noen kontakter. Pick-up'n mangler nål. Jegh må vel ha en helt ny pick-up da. Er det mulig å få tak i en som passer til spilleren min? Tror ikke spilleren er så veldig god, så gidder ikke koste på noe dyrt.

Litt i overkant sent svar men kjøpte denne http://www.bigdipper.no/info.php?rec...y=0&niceprice= til min rega p1 synes den er helt super å koster ikke all verdens. hvordan går det med oppussing av philipsen? må legge ut noen bilder så vi kan se

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg her:

Når det gjelder volum og spilling av vinyl, så er det vel normalt at man må opp med volumet mer når man spiller vinyl i forhold til når man spiller cd? Er i hvert fall slik her hos meg.

Skulle mene dette er normalt?

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •