Platesnurrertråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 179
    Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Tok foresten frem vateren idag, og det skulle jeg ikke gjort. Benken er skeiv som bare fy.
    Jeg tenkte akkurat på dette, og jeg tror at jeg aldri sjekket vater i alle mine tidligere år med en Rega Planar 3. Det var vel den gang jeg var ung og dum e.l. ops: Driver og lager en hylle til Pro-Jecten nå så denne gangen skal vater sjekkes skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runethechamp
    Det er jo ikke umulig at signalkabelen fra platespilleren plukker opp støy fra en nettkabel e.l. Signalnivået er jo veldig lavt i denne kabelen. Prøv å holde den litt mer adskilt fra strømkablene i systemet ditt.

Ellers er jeg godt fornøyd da jeg fant ut at min platespiller er en Pro-Ject 2, som i sin tid var en mye dyrere modell enn Debut modellene. Da anser jeg det som et røverkjøp å betale $60 for spilleren, selv om jeg måtte kjøpe ny pickup og nytt støvdeksel.
    Dersom spiller (dvs pickup), riaa, step-up eller lignende står for nært strømforsyninger kan dette generere støy. Jeg har hatt aktive step-ups som tidvis har plukket opp støy, og jeg har hatt riaa-trinn som må plasseres langt vekk fra strømforsyninger i for- og effekt. Trafoene jeg bruker i ene oppsettet i dag har jeg opplevd at jeg nensomt må plassere og dreie selve trafoene og ledningene for å unngå støy (men nå snakker vi utgangsnivå 0,1-0,2 mV).

Prøv ulike jordingsalternativer og forsøk å endre plassering av spiller, kabel, riaa/step-up eller forforsterker.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet og ordnet litt på ledningene i dag, og synes jeg har fått det litt bedre.

Støyen er i mellomtoneområdet, kansje en 1500 hz, og da jeg koblet bort jorden ble det straks mye verre.

Virker som det er noe med jordingen, men jeg har en annen forsterker jeg kan koble til og prøve.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet og ordnet litt på ledningene i dag, og synes jeg har fått det litt bedre.

Støyen er i mellomtoneområdet, kansje en 1500 hz, og da jeg koblet bort jorden ble det straks mye verre.

Virker som det er noe med jordingen, men jeg har en annen forsterker jeg kan koble til og prøve.
    Du må holde oss oppdatert da var vanskelig problem detder :S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk foresten at95e i posten for et par uker siden, har spilt en del med den nå, må si jeg ikke hører forskjeld på denne å om5e som fulgte med spilleren... litt skuff men kan jo hende det er selve spilleren som begrenser... at95 blir hvertfall stående på inntil videre... er ikke feil å ha en replacement liggende på lur

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg 40 nye(brukte) plater i dag, så må få en orden på dette. AC-DC, Twisted Sister, Nazareth og masse tøft.

Støyen kommer og går.

Jeg skal prøve en annen amp for å se om det kan hjelpe.(når jeg får tid)

Om ikke så er du herved invitert ut her kanakas, med lp spiller, for å se om det er yamahaen det er noe galt med.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg 40 nye(brukte) plater i dag, så må få en orden på dette. AC-DC, Twisted Sister, Nazareth og masse tøft.

Støyen kommer og går.

Jeg skal prøve en annen amp for å se om det kan hjelpe.(når jeg får tid)

Om ikke så er du herved invitert ut her kanakas, med lp spiller, for å se om det er yamahaen det er noe galt med.
    Jeg kommer lett en tur på besøk om det er kaffi på menyen

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg kommer lett en tur på besøk om det er kaffi på menyen
    Kaffi kan vi ordne, ev en pils.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut for at støyproblemet mitt kan være en løs lodding eller et ledningsbrudd. Når jeg bender på ledningen helt inne ved spilleren, så forsvinner støyen.

Pokker til greier på en helt ny spiller. Får vel ta turen inn til byen med den, men husker jo selvsagt ikke hvor jeg la kviteringen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer gjerne på en kaffi/pils selvom problemet løser seg uten mine 10.000 tomler

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å komme det, men nå er spilleren sendt til reprasjon. Jeg håpte jo på å få en ny, siden denne tydeligvis er et mandagsprodukt.

Så måtte jeg altså grave frem den gamle Denonen min igjen, for å få høre på plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen der ute som kan gi meg et råd; omsider har jeg fått tak i ny reim til min gamle Micro Seiki BL51. Armen er en Linn Ittok og pickupen er DV Karat R fra veeldig lenge siden. Denne har ca 800 timer i brukstid - selv om den altså er mye over tyve år gammel og fremdeles spiller bra!
    Bør pickupen byttes? Tips til ny?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shot in the dark... Grado red/blue? eller kanskje gold

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei vinyl hoder:-P

Har hatt platespilleren min nå i 3 måneders tid.
    Er deilig og få slått av tv en og sette på ei plate.
    Blir liksom noe annet når du kan slå av en sans og forsterke en annen.
    Sier dette for jeg bruker ps3 som digital avspiller og da blir øynene tiltrekt skjermen samma hva som er på den.

Bestiller mine lp er på platekompaniet der vinyl har økt enormt i det siste med over 4000 titler.

Men har fått noen skeive skiver nå og da.
    Hvor skeive kan de være før det er skadelig for stift og går det an og rette de på noen måte?

Har også noen eksemplarer som er ekstremt vanskelig og tre over spindelen(ahh).
    Trentemøller sin in to the great wide yonder er så trang at jeg skjelden spiller av dette fantastiske album av hensyn til og ikke ødelegge spiller.

Går det an og frese, borre pusse hullet større?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Hei vinyl hoder:-P

Har hatt platespilleren min nå i 3 måneders tid.
    Er deilig og få slått av tv en og sette på ei plate.
    Blir liksom noe annet når du kan slå av en sans og forsterke en annen.
    Sier dette for jeg bruker ps3 som digital avspiller og da blir øynene tiltrekt skjermen samma hva som er på den.

Bestiller mine lp er på platekompaniet der vinyl har økt enormt i det siste med over 4000 titler.

Men har fått noen skeive skiver nå og da.
    Hvor skeive kan de være før det er skadelig for stift og går det an og rette de på noen måte?

Trentemøller sin in to the great wide yonder er så trang at jeg skjelden spiller av dette fantastiske album av hensyn til og ikke ødelegge spiller.

Jeg tror ikke det gjør så mye at de er litt skeiv, så lenge det ikke er så mye at det løfter pickupen av sporet på toppene :P Jeg har ikke vert ute for skeive plater enda så har desverre ingen solid svar på det spørsmålet...

Vil anbefale deg å kjøpe plater å¨cdwow.com istede... jeg har handlet noen plater der å ingen av dem har vert skeiv

Trange hull er som alle trange hull... blir slappere etter hvert ;P

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å pusse hullet litt er kansje risky om du får korn fra slipepapiret ned i rillene. Men å bruke en rundfil, eller å skrape rundt med en kniv i hullet burde gå bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve cdwow kanakas

Skrapte i hullet med kniv på The stoned roses albumet jeg fikk i posten i dag, fungerer utmerket:-D Takk skalle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman

Stikk en blyant i og vri på denne. Det pleier å holde. (Mulig det må gjøres fra begge sider.)

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg teste et nytt RIAA steg her i huset. Fant en splitter ny Yamaha A-S700 forsterker for $400 (50% avslag) på en butikk som ikke kunne bli kvitt den (alle vil vistnok ha receivere). Nå er jeg veldig spent på hvordan det kommer til å låte.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny amp man du må gi oss noen synspunkter når du får testet litt