Platesnurrertråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 179
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta av metall-talerkenen, og se om ikke det er plastnavet under som er skeivt. Dette rettes i såfall lett opp i en dreiebenk.

På min spiller var dette veldig skeivt, men den var helt ny, så det ble tatt på reklamasjon.

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, jeg får ta en titt på det. Bare så synd jeg ikke har en dreiebenk i garasjen Jeg hører ikke noe til den lille ujevnheten jeg har så det er sikkert ikke så ille.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @rune

Jeg klager ikke på rega generelt altså eneste jeg har å sette fingeren på min p1 er hodet man skrur fast pickupen, det er laget av plastikk å løsnet da jeg skulle bytte pu, jeg måtte lime det på igjen å da var det litt trøbbel å få det helt beint i forhold til platen, "basen" på tonearm er også i plast. jeg syns også de kunne laget til noe så det gikk an å bytte kabel på spilleren istedefor å ha 2m med "lakrissnøre" helt inn i tonearmen...

Men alt i alt så er det en god spiller å den låter bra

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    @rune

Jeg klager ikke på rega generelt altså eneste jeg har å sette fingeren på min p1 er hodet man skrur fast pickupen, det er laget av plastikk å løsnet da jeg skulle bytte pu, jeg måtte lime det på igjen å da var det litt trøbbel å få det helt beint i forhold til platen, "basen" på tonearm er også i plast. jeg syns også de kunne laget til noe så det gikk an å bytte kabel på spilleren istedefor å ha 2m med "lakrissnøre" helt inn i tonearmen...

Men alt i alt så er det en god spiller å den låter bra
    Joda, da er det jo en del forskjeller mellom en P1 og en Planar 3. Og lakrissnørene er der vel på alle Rega platespillere, har bestandig vært et ankepunkt mot Rega, og Roy Gandhi har alltid sagt at de er "bra nok" Jeg synes uansett at det er greit å ha et valg med kablene på min Pro-Ject.

Personlig tror jeg den største forandringen kan fås med bytte av pickup så lenge resten av platespilleren er satt opp riktig. Jeg er veldig imponert over Gradoen jeg har nå, selv om jeg selvfølgelig ikke vet hvordan det låter med en annen pickup på platespilleren min 8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ikke å bytte lakrissnøre på de dyrere modellen heller? er godt mulig kabelen er god nok men den kunne sett litt bedre ut, å vert litt kortere så det ikke var nødvendig å kveile den opp i en spole :P Driver å lærer meg å lodde på småelektronikk for tiden så er mulig jeg prøver meg på noe som å lodde kabelen rett i riaa... vil det bli noe form for ulyd i spilleren om jeg limer riaa fast på unsersiden og?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt går jo an da Et eller annet sted under armen eller veldig nærme bakkanten på Regaen er overgangen mellom ledningene i armen og RCA kablene. Hvis du lodder av der kan du jo enten korte ned kabelen du har, lodde på en annen, eller lodde på kontakter. Garantien går vel fløyten da, men mulighetene er mange hvis man er litt hendig med en loddebolt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ikke å bytte lakrissnøre på de dyrere modellen heller? er godt mulig kabelen er god nok men den kunne sett litt bedre ut
    Rega holder seg konsekvent til lakriskabelen.

Det finnes tredjeparts erstatningssett i ulike prisklasser; gjerne basert på Cardas-ledninger. Noen har gjennomgående ledere fra pick-up til RCA-kontakter; andre har mini-DIN-kontakt som plasseres i armbasen.

Originalkablen er loddet ved armbasen, så det er mulig å bytte "lakris"-delen og la tomearmsledningene være. Men sjansen til å skade de hårtynne ledningene eller ødelegge "proppen" i armbasen er såpass stor, at man like godt kan kjøpe nytt.

Har selv byttet kabler på min 20 år gamle Planar 3. Mye plunder og relativt dyrt; hadde ikke gjort det om det ikke var for at isolasjonen på originalkabelen var sprukket.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du funnet tråden min og nå din røver må ha takk for info å velkommen i platesnurrertråden Å som tidligere nevnt her så er det ikke pga kvalitet på kabel at jeg ønsker å bytte men utseende, så kabeldebatten kan vi holde til de andre trådene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toma
    Ja, jeg tenker på å bytte den ut. Noen anbefalinger av pickup som låter bra, og tynne nok til at de ikke lager distortion på den siste låta på platen? Jeg har nå hatt clearaudio aurum classic og alpha, men vurderer å prøve et annet merke..
    De rimeligere pickupene til Dynavector fungerer utmerket med Rega sine spillere og armer. Ellers vil jeg si at jeg synes Benz kan fungere godt om du er ute etter en litt varmere klang enn det Clearaudio sine MM-pickuper har.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til, så kommer det støy fra spilleren min. . Støyen kommer når jeg har spilt en stund. Det er altså periodisk støy, som forandres om jeg flytter på signalkabelen.

Er det mulig å jorde rett i støpsel for å forhindre dette? Eller er det andre ting jeg bør se etter.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Av og til, så kommer det støy fra spilleren min. . Støyen kommer når jeg har spilt en stund. Det er altså periodisk støy, som forandres om jeg flytter på signalkabelen.

Er det mulig å jorde rett i støpsel for å forhindre dette? Eller er det andre ting jeg bør se etter.
    Jeg har opplevd å få en slags feedback i spilleren vist jeg spiller høyt, jeg har ingen jording på min spiller, hvordan støy får du?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd å få en slags feedback i spilleren vist jeg spiller høyt, jeg har ingen jording på min spiller, hvordan støy får du?
    Det er en bakgrunns støy som kommer etterhvert. Det hjelper ikke å løfte opp armen eller å stoppe motoren.

Støyen er akkurat så høy at den høres i musikken.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bakgrunns støy som kommer etterhvert. Det hjelper ikke å løfte opp armen eller å stoppe motoren.

Støyen er akkurat så høy at den høres i musikken.
    har dette problemet vert lenge eller nettop oppstått, kan det være dårlig kontakt noen plass? noen forandringer i systemet? ny riaa?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket det et par dager etter at jeg kjøpte spilleren. Den er vel ca to mnd. gammel.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist spilleren er såpass ny ville jeg gått til butikken å forklart problemet, vist den har vert utstillingsmodell eller noe kan det jo hende noen har "sett" litt hardt på den.. tror ikke det skal være støy i en spiller så lenge alt er koblet riktig.. kjøpt den på soundgarden?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte den på i går uten å spille noen plate, og da var det lite støy. Men etter 10 minutter forsvant alt støyen, og det ble helt stille.

Problemet kan jo og ligge i reciver, men jeg tror det har med jording å gjøre.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte den på i går uten å spille noen plate, og da var det lite støy. Men etter 10 minutter forsvant alt støyen, og det ble helt stille.

Problemet kan jo og ligge i reciver, men jeg tror det har med jording å gjøre.
    Ikke godt å si, er litt susing på min med denon avr 2106 sitt innebygde riaa, men det er så lite at det ikke høres når jeg spiller musikk... synes det virker så rart at det er periodisk støy :S det virker ikke som en "analog" svikt... prøvd med annet riaa?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Jeg bruker den innebygde RIAAen i Yamahaen nå, men skal kjøpe meg en så snart som mulig.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke umulig at signalkabelen fra platespilleren plukker opp støy fra en nettkabel e.l. Signalnivået er jo veldig lavt i denne kabelen. Prøv å holde den litt mer adskilt fra strømkablene i systemet ditt.

Ellers er jeg godt fornøyd da jeg fant ut at min platespiller er en Pro-Ject 2, som i sin tid var en mye dyrere modell enn Debut modellene. Da anser jeg det som et røverkjøp å betale $60 for spilleren, selv om jeg måtte kjøpe ny pickup og nytt støvdeksel.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flyttet på spilleren, nettop med tanke på dette, uten resultat.

I dag når jeg kom ned i "reiret", oppdaget jeg at platetalerken fremdeles snurret etter gårsdagens eksperiment. Og da var det helt tyst uten støy.

Jeg får spille litt i morgen, og se hvor lang tid det tar før støyen kommer.

Tok foresten frem vateren idag, og det skulle jeg ikke gjort. Benken er skeiv som bare fy.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •