Hei.

Håper nå å få litt hjelp her inne. Problemet er at det oppstår skurring/resonans i elementet på den ene høyttaleren. Den andre har også et snev av fenomenet, men ikke i like stor grad. Spesielt merkbart på piano og i stille partier i musikk. Konkret kan nevnes helt i starten på spor tre på juleplaten til Diana Krall fra 2006. Dette er dual concentric elementer, men jeg har demontert høyfrekvensdriveren og funnet ut at problemet ligger hos lavfrekvensdriveren. Elementet ble demontert fra høyttaleren og høyfrekvensdelen ble tatt av elementet og musikk ble foret til den gjenværende lavfrekvensdelen. Resonansen var der helt likt som den oppleves når alt er på plass i høyttaleren. Er det noen som vet hva som må til og hva dett skyldes. Var inne på tanken om at forsterkeren har årsak i dette, men anser det for mindre sannsynlig. Forsterkeren er forøvrig en hjemmekinoforsterker av typen Harman Kardon AVR 7000. Jeg har Music angel som jeg kan prøve å koble sammen med disse, men det har forløpig ikke blitt utført. Takknemlig for all hjelp her inne. Jeg er aktiv i Tannoy gruppen på yahoo og har en tråd rundt dette der også.

mvh Bjørn