Dual 1216 "single play spindle"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual 1216 "single play spindle"

Er det noen som vet om dette er å få tak i noe sted? Har sett litt på ebay og alternatiet er jo å kjøpe en delespiller til ca 10 dollars. Men det beste er å få tak i kun spindelen. (har nok skrot i kjelleren og føler ikke for mer).

Jeg har aldri brukt spilleren, og begynner å lure på om dette i det hele tatt er noe å samle på? Er 1216 en "bra" spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja..Den er nok mer et samleobjekt egentlig..Dual laget alt mulig innen alle prisklasser,og denne er vel en av de billige utgavene,men bevares,den er ikke ille,men personlig liker jeg "billigreferansen" fra dem.1225 (regadødaren,med forbehold om at vi snakker om gammel Rega) langt bedre ;-)
    DUAL 1216 Turntable
    Mvh Rune

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og tusen takk for svar.

Jeg har nå planen klar for spilleren.

steg 1 er å anskaffe en "single play spindle" Hvis noen vet hvor jeg kan få kjøpt dette, setter jeg pris på svar. Er det noen her som har erfaring med FixMyDual.com - Your Source For Dual Repair and Accessories?

Steg 2 er å teste litt og se hvordan denne låter, det sitter dms 200 pu på den nå.

Steg 3 er å anskaffe en 78 pu (eller trenger jeg bare en annen stift?? har 0 erfaring med 78) og bruke spilleren som ren 78 spiller da min far har en god del gamle jazzplater som det hadde vært artig å digitalisere eller i den minste høre på.

Steg 4 ??

Steg 5 enorm profitt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Er det noen som vet om dette er å få tak i noe sted? Har sett litt på ebay og alternatiet er jo å kjøpe en delespiller til ca 10 dollars. Men det beste er å få tak i kun spindelen. (har nok skrot i kjelleren og føler ikke for mer).

Jeg har aldri brukt spilleren, og begynner å lure på om dette i det hele tatt er noe å samle på? Er 1216 en "bra" spiller?

Morsomme og gode spillere dette. Hadde en 1214 og den spilte bra. Lillebroren til 1216.
    Mener det går ann og bruke spidelen til Garrard sp25.

Få denne koblet til en vintage forsterker og et par gode høytalere og dette spiller meget bra.

Mvh Roar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •