Technics SB-7000 på loppemarked...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technics SB-7000 på loppemarked...

Jeg kom idag over et par av disse gamle høyttalerne, og kjøpte dem til 200kr. De mangler stoffrontene, og da jeg kom hjem og fikk testet dem, virker det som begge diskantene er defekte. Kabinettene lar seg enkelt fikse opp til å bli ganske fine, men det e lite vits hvis jeg ikke får tak i nye diskanter. noen som vet hvor det kan finnes slike, evt. gode erstatningselementer?

Hvis det ellers er noen som har eller vet noe om disse, så skriv

link: Technics SB-7000 & SB-7000A on TVK

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fikset opp høyttalerne, skiftet diskanter, pusset og spraylakkert kabinettene, skiftet terminalene til noen som tar bananplugger, og nye fronter som dekker basselementet er på vei. Jeg må si jeg ble fornøyd med resultatet. Diskantene jeg satt inn er ikke orginale, men seas 27TFFNC-G fra DynaBel. Med litt modifisering passet disse perfekt inn i det orginale chassiet til diskanten og høyttalerne ser fremdeles orginale ut. lyden ble også meget bra, og med dempemulighetene på delefilteret kan man justere slik at man blir fornøyd.

Høyttalerne kommer nå tilsalgs for selvkost: 1500 kr, pga. manglende plass og utstyr til å drive de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du solgt disse høytalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble solgt for 1500 rimelig kjapt ja

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unnskyld, 2000kr fikk jeg for dem 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gleden av å eie et par av disse klassikerne. Men jeg sliter med en ødelagt diskant dessverre. Kan du fortelle mer om hvordan du gjorde det da du byttet dine? Er ikke noen racer på å mekke så jeg tenger sårt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald Vis post
    Nå har jeg fikset opp høyttalerne, skiftet diskanter, pusset og spraylakkert kabinettene, skiftet terminalene til noen som tar bananplugger, og nye fronter som dekker basselementet er på vei. Jeg må si jeg ble fornøyd med resultatet. Diskantene jeg satt inn er ikke orginale, men seas 27TFFNC-G fra DynaBel. Med litt modifisering passet disse perfekt inn i det orginale chassiet til diskanten og høyttalerne ser fremdeles orginale ut. lyden ble også meget bra, og med dempemulighetene på delefilteret kan man justere slik at man blir fornøyd.

Høyttalerne kommer nå tilsalgs for selvkost: 1500 kr, pga. manglende plass og utstyr til å drive de.
    Hei. Prøver meg selv om dette en gammel tråd. Har kjøpt et par SB7000 med skraping i den ene diskanten/mulig defekt diskant. Kan du sssssssssi noemer konkret hvordan du gikk frem for å modifisere diskanten?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krisgran Vis post
    Hei. Prøver meg selv om dette en gammel tråd. Har kjøpt et par SB7000 med skraping i den ene diskanten/mulig defekt diskant. Kan du sssssssssi noemer konkret hvordan du gikk frem for å modifisere diskanten?

Hei,

Begynner å bli en stund siden jeg hadde disse. Husker jeg prøvde å finne orginale diskanter, men det var vanskelig, så jeg kjøpte de nevnte SEAS diskantene fra Dynabel og byttet.
    Måtte bygge om innfestingen litt og feste diskantene direkte i den aluminiumsplata fra den orginale diskanten.
    Resultatet ble ganske greit såvidt jeg kan huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, og takk for svaret. Jeg skal hente disse på lørdag, så jeg får ikke testet dem enda. Ut ifra det selger har fortalt, så kan den ene diskanten være skadet eller delvis defekt. Basert på det du gjorde med dine, så er det håp om at dette kan løses. Jeg er imidlertid ikke så flink til å gjøre slike ting selv, har derfor sjekket med en hi fi reparatør som kan gjøre dette. Er det noe annet jeg bør se etter? Har kun sett bilder og det ser greit ut alderen tatt i betraktning. Selger sier at disse har vært i hans families eie siden de var nye på midten av 70-tallet. Jeg kjøpte stereoanlegget mitt (som jeg har funnet frem igjen nå) i 77-78, og jeg husker at disse var ganske dyre den gangen. Skal kobles opp mot Technics SU-8600 integrert små, RS-678 tape desk, ST-9600 tuner og SL1210 mk2. Som du skjønner så er nostalgibiten en ikke uvesentlig faktor bak denne anskaffelsen. Ser videre at det er friske priser for disse i enkelte markeder ute, jeg ga 1000,- for dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krisgran Vis post
    Hei igjen, og takk for svaret. Jeg skal hente disse på lørdag, så jeg får ikke testet dem enda. Ut ifra det selger har fortalt, så kan den ene diskanten være skadet eller delvis defekt. Basert på det du gjorde med dine, så er det håp om at dette kan løses. Jeg er imidlertid ikke så flink til å gjøre slike ting selv, har derfor sjekket med en hi fi reparatør som kan gjøre dette. Er det noe annet jeg bør se etter? Har kun sett bilder og det ser greit ut alderen tatt i betraktning. Selger sier at disse har vært i hans families eie siden de var nye på midten av 70-tallet. Jeg kjøpte stereoanlegget mitt (som jeg har funnet frem igjen nå) i 77-78, og jeg husker at disse var ganske dyre den gangen. Skal kobles opp mot Technics SU-8600 integrert små, RS-678 tape desk, ST-9600 tuner og SL1210 mk2. Som du skjønner så er nostalgibiten en ikke uvesentlig faktor bak denne anskaffelsen. Ser videre at det er friske priser for disse i enkelte markeder ute, jeg ga 1000,- for dem.
    Nei ellers er det vel å prøvelytte før du kjøper, og sjekke at opphenget til basselementene er i orden ( ytterste ringen rundt membranen smuldrer ofte vekk på gamle høyttalere). Lykke til med nytt (gammelt) anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Først og fremst takk for tilbakemeldingene, dette var veldig nyttig. Har i dag fått sms fra selger (det var de som lå til salgs på Finn fra 04.07 - annonsen er slettet nå) der det viser seg at han har solgt de til en annen kjøper selv om vi hadde en muntlig avtale. Det er useriøst, men slik skjer. Det betyr at jeg fortsatt er i markedet for SB7000-høytalerne, så hvis du hører om noen som skal selge et par slike, så er jeg interessert. Anlegget spiller meget bra på KEF IQ7 jeg har nå. Har funnet frem mine gamle lp'er og singler fra midten av 70-tallet og til slutten av 80-tallet, vasker disse fortløpende så dette blir bra. Ha en fortsatt god sommer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •