CD spiller SONY XA50ES problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD spiller SONY XA50ES problemer

Er det noen som har peiling på CD spillere og feil som kan oppstå? Min gode gamle CD spiller av typen Sony XA50ES sluttet pluttselig å fungere. Satte i en CD og den spinner opp plata men så kommer det et lite klikk og displayet som da skulle vist antall spor tilgjengelig viser 0 samt at det i matrisen som skal vise hvor mange spor det er ikke står noen ting. Rare saker?

Det er tydelig at den fungerer helt greit mekanisk. Kan se at CD plata spinner samt at den beveger seg lineært forbi lesehodet. Men den får altså aldri til å lese informasjonen på plata. Har skrudd den opp og sjekket de 2 glassikringene inni og de er ok. Tok også og plugget ut/inn de kontaktene jeg kom til. Renset også linsa på laseren.

Lastet også ned en servicemanual, men bruk av denne krever bla ociloscop og det har jeg ikke og ikke forstår jeg å bruke det heller :-)

Noen som vet hva som pleier å forårsake slikt? Jeg spekulerer litt på feil i laseren slik at den ikke får lest info fra plata.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo desverre ut som om det er laser'n som streiker.Om det er det som er problemet så er det veldig vanskelig å få tak i ny til denne perlen av ett drivverk.
    Lever den inn hos en Sony forhandler eller hos Dalens elektronikkservice så du får konstantert hva feilen er.
    Dette er en spiller med et meget godt drivverk så det er verdt å koste på den noen kroner i reparasjon om det er en feil som kan repareres.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det høres jo desverre ut som om det er laser'n som streiker.Om det er det som er problemet så er det veldig vanskelig å få tak i ny til denne perlen av ett drivverk.
    Ja, jeg skal levere den inn til service og håper og få den fikset. Dvs dersom jeg orker å bære den ut i bilen da ;-) Veier jo noen kilo. De har et godt verksted her lokalt der jeg kjøpte den så de finner nok ut av det. Så en tråd på nettet som nevnte at et tjuvtriks kunne være å øke styrken på laseren dersom man finner et potmeter for dette. Dog er ikke det noen permanent løsning dersom laseren er svekket, og er det ikke den som er feil blir den fort ødelagt om man roter med dette.

Takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •