Tandberg TB 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Tandberg TB 2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg TB 2

Hei!
    Mulig jeg stiller et forferdelig enkelt spørmål, men jeg kjenner så dårlig til disse produktene:

Jeg lurer litt på utgangen fra TB2, kan denne kobles rett i en høytaler, eller må signalet innom en forsterker? Isåfall hivlken impedans har den? Tenker å prøve å kjøre den på et gitarkabinett for å teste lyden. Synes det låter tøft i det elementet som sitter i, så jeg tenkte at det da kan låte enda litt feitere!

Mvh
    Lars Høvik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utgangen skal kunne kobles direkte til en høyttaler. 4 ohm og større burde gå bra. Det er ikke så mye til utgangseffekt her, sikkert ikke mer enn 1 watt i beste fall, så ikke ha alt for store forventninger i forhold til å spille høyt.

Redigert: I følge sidene til Norsk radiohistorisk forening er det EL84-utgangsrør i denne. Da har du antagelig rundt 3 watt uteffekt, og det bedrer jo saken litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte med en annen kar som visstnok hadde peiling og som mente at det ikke var veldig farlig å kjøre 8 ohms, så jeg testa et 212 PA-kabinett for morroskyld og blei MEGET overrasket over hvor høyt den egentlig spiller, trur NESTEN den kan brukes på øveing! Dvs. komemer nok litt ann på hvem av trommisene som spiller !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8 ohm går fint, ja, for det er mindre belastning. Jo høyere impedans, jo lavere blir belastningen på forsterkeren, men man får ikke utnyttet så mye av uteffekten. Den innebygde høyttaleren i de gamle Tandberg-apparatene var ofte på 3 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 ohm ja! hehe! Tenker jeg skal finne meg et 4 ohms 12"s element å få bygd ei lita kasse til denna, ev. to 8 ohms da... klarer helt tydelig å dra to 12"ere..... -utrolig nok syntes jeg.

Mangler bare en tonekontroll så er den helt herlig!
    Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •