Problemer med frontpanel Huldra 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med frontpanel Huldra 10

Jeg fikk tak i en skitten og sliten Huldra 10 billig. Driver og renser og rengjør etter beste evne nå, så den begynner iallefall å se pen ut. Så får vi se hva som skjer angående det elektroniske etterhvert.

Så til problemet. Vippedekselet foran som skjuler forhåndsinnstilling av radiokanaler, loudness osv, holder seg ikke oppe. Jeg tenkte dette var pga all skitten og fettet som var inni selve "hengselen", men etter å tatt hele fronten fra hverandre og renset alt meget grundig så vil den fortsatt ikke holde seg oppe. Når jeg ser litt nøye på den, så kan det virke som om vippedekselet ikke passer 100% til selve panelet. Som om "hylsen" i den nederste delen av frontpanelet som dekselet henger i går for langt rundt, og hindrer vippedekselet i å nå helt opp...

Noen som har noen tips om hvordan fikse dette? Var det kanskje slik at disse to delene var nøye tilpasset hverandre fra fabrikken, slik at man ved å bytte vippedeksel kunne oppleve at det ikke passet?

Ble mange uprofesjonelle uttrykk her nå vil jeg tro, har prøvd å beskrive problemet billedlig etter beste evne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt meg bekjent skal ikke det vippedekselet stå oppe. Min far kjøpte en Huldra 9 på slutten av 60 tallet, og dette stod aldri oppe, men fjæra tok det tilbake så snart man slapp det. Og nå har jeg kjøpt en Huldra 10 og det er på akkurat samme viset.
    Dessuten er det en glippe på oversiden av dekselet opp mot knappene.

Beklager at ingen har svart før nå.... det var jo litt dumt.

Bill

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...Nå virker det som det er en misforståelse her. Når jeg sier at dekselet ikke vil holde seg oppe, så mener jeg at den er konstant åpen, altså det vipper bare ned igjen når jeg prøver å løfte det opp på plass, slik at det dekker knottene. Men du sier noe om en fjær der? Det er tydeligvis noe jeg har mistet på min. Hvor finner jeg en sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppe og nede, er det rart en gammel mann går i surr.

Nei, hvordan den fjæra skal se ut vet jeg ikke. Var da rart at ikke noen andre har hatt dette oppe på sine Huldra 10... nåvel, Kjell B er jo borte herfra og han var kanskje den som visste.
    Har du selv prøvd og demontere noe der for og se ? Enten vil jeg tro det er en klemmefjær som sitter et sted på under og baksiden... hm... nå begynner de små grå og snurre rundt, på min Huldra 9 tror jeg det er noe som ligger i et mellomrom på undersiden av dekselet og presser det framover, og da vipper det opp og på plass.

Bill

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en fjær som skal presse lokket inn i mot kanten av panelet der.Den kan jo være brukket,Det er ikke helt uvanlig...Fjærspiralen skal sitte rundt feste/dreie bolten på en av sidene,husker ikke i farten om det er høyre eller venstre.
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •