Jeg gikk for en tid siden til anskaffelse av en Tandberg TP 41 reiseradio. Den fungerer helt utmerket, men har fram til nå hatt bare batterier på den. Jeg vet at disse ble levert med Mascot eliminator i gamle dager, men en slik har jeg ikke. Har heller ikke funnet noen på bruktmarkedet. Men så tenkte jeg at Claes Ohlson sikkert hadde noe billig og greit jeg kunne bruke. Fant en billig batterieliminator hvor man kunne velge både volt og +/- i senterleder. Det var også med en rekke forskjellige kontakttyper, noe jeg mente var bra siden jeg var litt usikker på hva Tandbergen brukte.

Vel hjemme prøvde jeg de forskjellige kontaktene og fant en som passet, stilte inn på 12 volt og minus i senter, slik det skal være på TP'en. Radioen funket den, rent teknisk, tok inn stasjoner og musikk kom ut av høyttaleren...men den begynte å brumme veldig mye. Jeg ble redd for at jeg hadde gjort noe veldig galt, og plugget ut umiddelbart i frykt for å ødelegge radioen.

Så hvor er da feilen? Er det meg, eliminatoren eller radioen? Jeg liker jo helst at ting er originalt, vil helst ha en original Mascot. Men fram til jeg finner en slik så skulle det vel ikke ha SÅÅÅ enormt mye å si at jeg bruker en billig en fra C.O.? Strøm er da vel strøm, samme om den mates av en billig C.O-dings eller en original Mascot? Eller tar jeg fryktelig feil nå?

(Har lignende tråd et annet sted på AV-forum, men legger inn her også i håp om at det er flere her som har en TP 41 stående)