Sølvsuper 10 som Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sølvsuper 10 som Tuner

Hei!
    En sølvsuper 10 er på vei for å forsøke seg som Tunerdel i et mer moderne anlegg (se signatur). Forsøkte å bruke båndspillerutgangen i en sølvsuper 12 nylig, men fikk da bare lyd i den ene høytaleren, kan det ha vært utgangen på ss12 som var gåen eller lar det seg ikke gjøre å koble dette sammen? Noen idèer? Kan vel ikke bruke høytalerutgangene heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er mest sannsynlig en feil i den adapteren du har brukt. Har den 4 RCA/phono-plugger ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje ikke at Sølvsuper 10 ville vært førstevalget mitt,hverken som tunerdel,eller som forsterker,,egentlig.
    I bunn og grunn var den bare en litt avansert kjøkkenradio som de også fant på å levere diverse stereoutgaver av.
    Lydmessig så er vel ikke akkurat den som vil gjøre størst inntrykk,er jeg redd!
    Mottaksmessig scorer den heller ikke særlig høyt,og spranget opp til den formidable mottakerdelen i Sølvsuper 11 er stort!
    Husk også at bare et lite fåtall av stereoutgavene av SS 10 kom med stereodekoder til tunerdelen,så det er heller ikke sannsynlig at du vil få FM i stereo,men du kan være heldig å finne en av de som fikk dekoder ettermontert.Det finnes da noen av de.
    Lykke til!
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Estetikk og funksjon

Hmm.. jeg bør nok tenke meg om et par ganger her ja
    Det må inrømmes at hovedgrunnen til at jeg først kikket på ss10 er at den radioen, med unntak av huldra 8, i mine øyne er den vakreste radioen til Tandberg. At den var så skrall hadde jeg ikke trodd, men det var jo mange tandberg radioer som må seg seg slått av mye annet fra samme periode, bla radionette.

Jeg får vel bare snu meg slukøret videre ut døren mot de evige jaktmarker etter en god radiokombinasjon til mitt anlegg. Har inderlig lyst på en tpt 4031, men da må jeg nok tippe litt mer først.

Takk for oppklarende svar nok en gang!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker deg en Tandberg vintageradio med både knall FM-lyd,og godt mottak er jo altids Huldra 10 en å tenke på.Også TR 1000/1010,1020,1040 og SS 11 i den rekkefølgen.
    De er jo også overkommelige i pris.
    Som ren tuner går det jo også an å finne en 3011 til et par-tre tusen kr enda..
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tips

Ja det må vel nesten gis et forsøk å få tak i en av nevnte radioer, selv om recievere aldri blir det samme som et rent tunerledd, ike nødvendigvis dårligere, men det blir noe feil, litt sløsing med ressurser
    3000 serien er vel også litt for kostbar i forhold til usikkerhet på stand og levetid kontra de etter hvert mange tusenlappene man må ut med for et fint eksemplar. Personlig tror jeg nesten ikke jeg har sett noen tandberg i 1000 serien på finn, men den som leter finner nok til slutt

Takk igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •