Gammelt Pioneer-anlegg ! Trenger servicepapirer/deler etc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammelt Pioneer-anlegg ! Trenger servicepapirer/deler etc.

Hei !
    Jeg har akkurat kjøpt et 70-talls Pioneer-anlegg, og håper å få rettet opp feil/mangler relativt snart.

Anlegget består av:

SX-750 reciever/forsterker.
    Denne virker prikkfritt bortsett fra pæra i "FM-lyset" (kanalvalg).

PL-530 Platespiller.
    Virker, men går for seint. Har åpnet motoren, men alt sse reint og fint ut, og lager osv virker være bra. Sansynligvis en elektronikk-feil. Noen som har service-manual eller skjema på denne ? Finner ikke annet enn bruksanvisningen på VinylEngine.

CS-66A høyttalere.
    Noen unger har nok fått leke seg med disse, desverre. Delefilterne ser ut til å virke som de skal, og jeg har fått liv i begge bass-elementene. Et av mellomtone-elementene virker også som det skal. Jeg trenger et Pioneer 16-724F-2 (3 7624) mellomtone element

Begge tweerene/diskantene er også lydløse. De heter PT-222F-5 (5 7620). Hvis noen har et eller to av disse liggende, ta kontakt.

Disse tweeterne har en plast-ring på fremsiden som dekker skruene. Noen som vet hvordan de skal plukkes av uten å ødelegge noe ?

Det er også en kassettspiller med. CT-F7272. Denne stopper etter noen sekunder. Ikke at det er kritisk, men hvis noen har et godt tips setter jeg pris på det !

mvh:
    Stian
    Kristiansand

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og deler til den gamle fine CS-serien finner du massevis av på eBay til ganske hyggelige priser - eventuelt er du heldig og får en skadet høyttaler billig der. Så ber du selger plukke av delene og sende til deg (det har jeg gjort flere ganger).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •