SEAS-høyttalere fra `79 - er disse salgbare?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SEAS-høyttalere fra `79 - er disse salgbare?

Har et par høyttalere SEAS 3-veis med 12 tommers basselement hjemmebygget ca 1979 med rimelig proffe kasser i mørk finèr (kanskje byggesett fra SEAS?) som ifølge sjefen (kona) er alt for store for stua. Arvet etter min far som har hatt de siden tidenes morgen koblet opp til Tandberg Huldra 10. Tungdrevne som få, men god lyd.
    Spørsmålet er om disse er salgbare (hvor mye?) eller om dynga er neste?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg altfor bastant her - men et par 30 år gamle DIY-saker er neppe verdt allverden - vi snakker nok om hundrelapper.

Men i stedet for å kaste slikt, kan du ikke heller gi det bort til noen trengende? En fritidsklubb for ungdom f.eks? Jeg ga bort et par helt greie, 12-15 år gamle høyttalere og litt andre småting til en lokal skole - de ble veldig glade for mitt bidrag. Ikke var det strøkent og ikke verdt noe særlig - men det var jo fullt brukbart til sitt formål. Synd å kaste ting som virker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i vurderingen av verdi, tror det blir vanskelig å få penger for disse. Men lydmessig kan de ha kvaliteter, jf. Troels Gravesen:

Vintage SEAS Kit 50333FWK +

Veldig fin ide å gi til ungdomsklubber, eller bare noen tenåringer man kjenner, SEAS-elementene er veldig slitesterke og det er viktig å introdusere nye generasjoner til andre ting enn PC-høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar - og svar som jeg regnet med.

Til Mikel: Takk for linken - der har du mine SEAS-høyttalere (503) , men med betydelig bedre finish hos mine. Men artikkelen ga meg litt mersmak til å tune mine høyttalere i samme "ånd" - for gode til å hive/gi bort!! Så dette blir muligens neste vinterprosjekt - sjefen får overtales i løpet av sommeren....

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har det gått med overtalelsen?

Selv sitter jeg på et komplett 303 kit uten kasse... lurer på om jeg skal sause sammen noe "vintage" bare for shits'n'giggles.

Morsomt å prøve. Eventuellt erstatte uttørkede kondensatorer i delefilteret med noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vintage SEAS Kit 50333FWK +
    Heh. Bygde selv slike i en fjern ungdom. Ga dem bort for ca 20 år siden, og skaffet meg noe som fikk plass i en vanlig leilighet...

Vet ikke om jeg ville kalt dem tungdrevne akkurat. Såvidt jeg husker funket de fint med en 2x20W NAD, og definitivt med en dobbelt så sterk Sansui.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •