Ombygging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ombygging

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ombygging

Har en gammel 12W Vingtor rørforsterker fra 50 tallet som jeg ønsker å bruke som gitarforesterker. Men så er det dette med inngang da. Har tilgang til alle ledninger slik at det å skru og mekke er en grei sak. Er det virkelig så enkelt at jeg kan bytte eksisterende komponentinngang med en jack inngang ved å klippe og lodde eksisterende kabler. Det er bare pluss og minus kabler. Det samme med høytalerutgangen. Klippe av + / - terminalene og koble de rett på nye høytalerledninger.

(De eksisterende terminalene må fjernes da de minner om deler til rørleggerarbeid.... :-)...)

Kanskje noe vet om muligheter for å kjøpe elektrodeler o.l.

Forforsterker er i gitaren slik at det er bare signalet som skal forsterkes.

Håper noen der ute kan hjelpe meg med tips angående dette.
    mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det burde være helt greit. Inn-/ut-ganger har jo i praksis samme elektriske standard den gang som nå, så det er bare å bytte til de kontakter du foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Ja nå skal det bli vellyd.......I tillegg skal det bygges ny høytaler for å få fram det rette lydbildet....Tror jeg har det klart..:???:

Takk for støtten.

Newcomer tipetu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jau

kommer nok til å komme lyd ja, men den kommer til å være med bakgrunnstøy. hum. Kjøp deg en billig phono pre amp på ebay og kobl på og vips så fungerer det hele 1000 ganger bedre! snakker av erfaring! se tråden min http://avforum.no/forum/diy-do-yours...se-bilder.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •