Nakamichi RE-3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nakamichi RE-3

Jeg har fått en 12 år gammel Nakamichi RE-3 Stereo Receiver. Den er helt OK, med ett unntak: Den husker ikke radio innstillingene når jeg skrur av strømmen.

Jeg kan programmere alle FM forhåndsinstillingene og bytte mellom dem så lenge jeg ikke skrur av strømmen. (Jeg kan til og med skru av strømmen en 15-20 sekunder og det går bra). Men står den natten over er alle innstillingene borte. Jeg vil gjette på at den har et batteri som skal holde innstillingene.

Er det noen som har koblingsskjema på denne? Eller har vært bort i denne feilen før?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at dersom du skrur av lokket så burde du kunne finne batteriet. (husk å koble fra strømnettet først).

Her kan du kjøpe manualen til $10: NAKAMICHI RE-3 Owner's Manual

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker at det ikke står noe i brukermanualen, da dette typisk er en service ting. Og den eneste servicemanualen jeg fant på nettet kostet USD 50, som var litt drøyt. Det er ikke noe åpenbart synlig batteri under lokket, men det er en umerket svart plastboks på hovedkortet på ca 25x25x10 mm som det kanskje kan være et batteri inni. Problemet er å finne et varenummer eller en spec. I verste fall får jeg lodde ut den svarte boksen og prøve å åpne den, og se hva jeg finner...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    jeg kjenner den ikke,men det er ikke sikkert at det er et fysisk batteri i alle receivere.Det kan også dreie seg om en kondensator som har den oppgaven.
    Likevel må den nok byttes om den ikke holder innstillingene.

Om den ikke er eldre enn 12 år kan det også hende at det er "klokkebatteri" i den,og dermed litt værre å få øye på.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant til slutt batteriet i Nakamichi'en - det stod på et lite kretskort festet til volumkontrollen. Litium oppladbart batteri av type Sanyo 2430. Kjøpte nytt på Elfa, og nå husker tuneren alle settinger.

PS. Etter batteri-skifte går logikken i frontpanelet helt i frø, og nekter å starte opp displayet. Logikken må da resettes med en liten trykkbryter som er skjult under kanten foran.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •