Denon DCD S-10 - optisk inn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon DCD S-10 - optisk inn

Hei, har et litt sært spørsmål.
    Har en S10 i daglig bruk med en DOXA-dac i mellom den og forsterkeren. Nå har det seg slik at jeg har handlet meg en PS3, med de begrensninger den har for å få lyden ut på en annen måte enn hdmi - og jeg har ikke noen nymotens forsterker med sånn inn på.
    Spørsmålet da er: Kan jeg hooke PS3'en via optisk til S10'ern på optical in, og sende lyden videre via dac til forsterkeren?

Prøver å finne brukermanual for S10 på nettet, uten hell foreløpig.

All hjelp mottas med takk.

-S

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører et digitalt signal inn på din S-10, blir dette konvertert til analoge signaler i S-10 av den innebygde DACen i S-10. Disse signalene er tilgjengelige på de analoge utgangene til S-10 - og du kan ikke sende dette - analoge - signalet til enda en DAC. Derimot kan du jo sende dette analoge signalet inn på en annen av forsterkerens analoge innganger.

Hvis jeg har forstått det riktig, fungerer ikke S-10 slik at den videresender digitale inn-signaler som digitale ut-signaler. Men har du en ekstra digitalkabel liggende, finner du fort ut av det. Det er verken skadelig eller vanskelig å prøve.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OT: DAC på S10

Sitat Opprinnelig postet av stalemate
    Har en S10 i daglig bruk med en DOXA-dac i mellom den og forsterkeren...
    -S
    Beklager å komme med ganske off-topic spørsmål, men kunne ikke dy meg siden jeg så at det var en annen aktiv S10 bruker der ute. Jeg går og lurer på om ikke en DAC skal bli neste presang til meg selv og stua mi, og derfor er jeg interessert i høre om din erfaring med å sette en DAC på denne spilleren. Ble det merkbar forskjell? Har du prøvd flere DAC'er på denne? S10 var jo en ganske brukbar spiller i sin tid, og jeg lurer på hvor høyt opp i pris/kvalitet man må gå med en DAC for å få en merkbar forbedring. Går og funderer litt på en Benchmark DAC1 PRE som virker som en svært hendig liten sak.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - jeg er ikke aktiv S10-bruker. Derimot er jeg aktiv Benchmark-bruker - så jeg henger meg på her, siden du nevner Benchmark. Denon S10 er jo en god CDspiller - såpass har jeg hørt ved flere anledninger - så hvis ikke anlegget ditt er ekstremt følsomt for kildekvalitet, er det ikke sikkert at du vil høre vesentlige forskjeller.

Jeg har for tiden to Benchmark DAC-1, og har en tredje på vei i posten. Sånn sett er jeg muligens ikke helt nøytral her - men jeg gjetter på at Benchmark og en del andre moderne DACer, kan overgå S10. Ikke regn med noen kvantesprang - det er snakk om små nyanser her. Pluss at det hele er et spørsmål om matching og smak og behag. Jeg har f.eks. hørt Benchmark i oppsett som får det til å høres redselsfullt ut - og i oppsett som mine, hvor alt bare er fryd og gammen.

Prøv før du kjøper - hvis du kan. Kjøper du brukt, er det mindre risiko - da kan du kjøpe "på mistanke", og selge igjen med minimalt tap hvis det ikke skulle falle i smak.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det hadde vært tingen Ulf-B. Problemet er at det virker som det bare er plain DAC-1 som blir solgt brukt nå. Og de sliter litt med å få dem solgt virker det som, for folk vil sikkert helst ha USB eller USB/PRE modellen. Sånn som jeg.

Tipper lyden med DAC-1 vil mykes litt opp sammenlignet med S10. Den er litt skarp, men det var i sin tid flott balanse til min ECI-1 og Celestion 300 høyttalere. Nå har jeg drømmer om et DP eller Parasound effekttrinn på mine XTZ'er og magefølelsen hvisker DAC-1 PRE - etter det jeg har lest om denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •