Verdi Marantz 2215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdi Marantz 2215?

Heihei!
    Jeg har en Marantz 2215BL Receiver stående her på et roterom. Dette er noe min far kastet etter meg for noen år siden, og er vel fra begynnelsen av 70-årene. Nå prøver jeg å rydde opp litt på nevnte rom, og lurer i den forbindelse på om/hva denne er verdt for noe! Håpet er at noen kompetente her kan hjelpe meg! Og er vi riktig heldige kanskje noen her har lyst på òg...

:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Har ikke noe greie på vintage, men her er det en som har kjøpt en 2215 for 30$, altså rundt 200kr. Iflg en annen side står nyprisen på en 2215 oppført til rundt 1800kr (250$).

marantz 2215 - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Alt dette er priser i USA - kan godt være prisen på disse er høyere i Europa.

Ser ikke ut som du kommer til å bli millionær på den, men det er nok av de som samler på vintage. Hadde den vært pen og i teknisk perfekt stand ville jeg prøvd meg på Finn.no og AVtorget for 800-1000kr.

Sett ut i fra bilder var det jo en pen receiver. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, den ser ikke så verst ut, så håpet var lissom at denne skulle være uvurderlig..!! Men får jeg tusen kroner for den er jeg godt fornøyd. Da er vi hakket nærmere landeveissykkel...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Compom
    Joa, den ser ikke så verst ut, så håpet var lissom at denne skulle være uvurderlig..!! Men får jeg tusen kroner for den er jeg godt fornøyd. Da er vi hakket nærmere landeveissykkel...
    Hehe, ja ikke sant.

Jeg så nå at de jeg sjekket opp ikke var av typen BL - men jeg vet ikke hva det står for. Kanskje at det er en modell for det europeiske markedet (230V)?

Du bør i allefall pusse den litt pen og ta et par OK bilder av den før du legger den ut. Mye lettere å få solgt da.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.jeg tror nok du skal være særs heldig om du skal få en tusing for denne.
    Du vet, denne serien er merket sånn at de to siste sifferene i tallbetegnelsen står for antall ut-watt pr kanal i 8 ohm.Din er altså 2x15 W.Nå er det ikke snakk om fuskewatt her da,men det er uansett en av de aller mest vanlige å finne rundt omkring.Det var jo slik som i dag den gangen også ;at det kostet mer med flere watt.
    Om den mot formodning ikke har noen slitte kondensatorer,eller blåste transistorer,ingen riper verken i front eller treverk,og altså fungerer heelt som den skal i alle ledd,så snakker vi muligens om 5-700 kr max.
    Den er jo svært så vellydende da,så egentlig er det lurest å bruke den selv....
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for 800 denne gitt pluss frakt, og den veier jo gode 9 kg, så kjøper betaler godt over tusenlappen for å få sendt denne godbiten! Takk for hjelpen karer!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synn det ikke var denne da:
    Legendary Audio Classics: Marantz Model 2600 Receiver
    Da hadde du fått en budrunde der ikke ligner noe....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •