Tandberg 3002 og 3003

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg 3002 og 3003

Jeg har en gammel Tandberg 3002 forforsterker og 3003 effektforsterker som er arvet etter min far. De er i ypperlig stand, og spiller som en drøm.
    Hvis jeg noen gang skulle finne på å selge dem, er det noen som mener noe om hva jeg kan forvente å få for dem?
    Og for moro skyld; hva de kostet da de var nye?
    NB! Dette er IKKE en salgsannonse. De selges ikke nå, ønsker ikke private meldinger med bud, jeg er bare nysgjerrig

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Om de er i den stand de skal være,og om behovet for utskiftninger av ev uttørkede kondensatorer ol.ikke er til stede,så kan du forvente deg en bruktpris på mellom 4-5000 for settet.De er ikke av de aller mest populære komponentene fra 3000 serien.Dette skyldes antagelig et rykte for å være "hardtlydende".Dette høres i midlertid ut til å være noe "oppskrytt",for det er et svært vellydende sett på alle måter,men kanskje ikke riktig så varmtlydende som Tandbergentusiastene gjerne vil ha det.I gjennomsnitt ligger 3000 komponenter på ca 3000.- pr stk,med de vanlige unntakene som 3014A,3001 A 3016A ol-som ligger adskillig høyere.Disse du har,ligger litt under snittet igjen.Sånn er det bare..
    Nypris har jeg ikke her akkurat nå,men jeg kan kanskje spa det opp om ønskelig...
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Riktig at det spiller forhooldsvis kaldt og hardt, så jeg følger resonnementet ditt.
    Men morsomt å koble det opp fra tid til annen for en variasjon fra NADen jeg bruker til daglig.
    Affeksjonsverdien for meg er nok høyere enn prisen jeg vil få for dem

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt varmtlydende høyttalere gjør ofte susen,og gi settet litt motstand-kanskje følsomhet under 90 dB el..? Har ikke forsøkt disse med sånne høyttalere,men det pleier ofte å virke ellers.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høyttalere med følsomhet 91dB, minste gulvstående i Concept-serien til Dali.. Jeg synes lyden blir veldig fin, men ønsker meg noe litt større som tåler mer trøkk og effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel bare alminnelig gode tidlige 80 tallsapparater. Det ble vel ikke helt dreis på det før 3006.
    Jeg husker et AES møte på tandberg på 80 talled med Svein Erik Børja, og jeg mener bestemt han var lett oppgitt/irritert over at Tandberg ikke tok nok hensyn til lyden. Mulig han hadde vært konsultert, men kanskje ikke hørt på. Men her glipper nok hukommelsen litt kanskje...
    Men jeg husker å ha hørt en del på 3002/3003 i sin tid, og jeg sitter ikke igjen med noe spesielt inntrykk. Ikke at de var dårlige heller, men....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror,men er ikke helt sikker,på at S.E.Børja var litt inne i bildet på den litt tidligere integrerte forsterkeren 3012+ også Leif Ernsten-som vel var en av konstruktørene av den.
    Jeg er temmelig sikker på at ingen av de hadde særlig mye med 3002 og 3003 å gjøre.De to er adskillig anderledes i lyden enn 3012 er,og personlig er jeg ikke så veldig glad i de,dog benytter jeg 3002 til tonekontrollpre etter kassettspilleren før signalet sendes videre inn til hovedpre.Den duger da greit til det i det !
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Leif holdt på med 3006 og oppover en stund.
    Mener SEB var forbannet fordi Tandberg egentlig ikke ville høre på ham og besluttet at non var nok, og dermed fikk vi 3002/3 som de nå beskrives lydmessig her på forumet.
    Men skitt au, dette er egentlig ikke så viktig. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •