Vi børster støvet av Denon DAP-2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vi børster støvet av Denon DAP-2500

Har noen eldre Denon saker liggende på hobbyrommet, ikke helt Vintage, men langt i fra nytt!

Blant annet POA-2200, 2xPOA-2400, 2xPMA-1560, 2xDCD-2560, DCD-3560, og nevnte DAP-2500.

Noen som husker denne? Og kanskje kan gi en review?

For de uinnvidde er dette altså en forforsterker/Dac-kombo fra rundt 1990.
    Eller "Precision audio component - digital audio pre-amplifier" slik Denon sier det.
    Chassiet er fysisk delt i to innvendig, hvor DAC og power sitter i ene delen, og preamp i den andre.
    Husker jeg rett er det 4 stk Burr-Brown PCM-56 dac'er som sitter i den.
    Eller "Real 20bit lambda super linear converter, 20bit - 8times oversampling digital filter"
    Vet det gikk rykter om at produksjonskostnadene hos Denon ble høye grunnet mye sorteringsarbeid for å finne gode nok eksemplarer av dac chipene. En god del eksemplar variasjon ute å gikk hos Burr Brown på den tiden tydeligvis.

Men nå er den tatt frem fra støvet, koblet opp og står å spiller i dette øyeblikk. Fungerer fortsatt 100%

Edit: Fjernstyrt motorisert volum er mye morsommere enn dagens "digitale -dB tall tull" :-)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen interesse for halvgamle Denon komponenter her?
    Har funnet ut at denne antagelig er fra 88 eller 89, altså 20 år gammel, og still going strong. Balace kontrollen trengte en rens, eller ser det ut til at alt er i skjønneste orden.

Koblet den opp mellom PS3 og mine 2xPOA-2400 som driver DIY Seas 3-veis.
    Og ingen tvil om at denne gruser PS3 når det kommer til Dac ihvertfall, vil ikke påstå den henger etter AVR-3806 som pre/dac heller. Må innrømme den gir gode flashbacks til unge dager!
    Fjernkontrollen derimot, er ikke noe å hoppe i taket for.

Moro!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sansen for eldre Denon produkter, men har dessverre ikke fått hørt noe som jeg kommer på. (Selv om faren er stor for at jeg har hørt det hos venner etc.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •