Technics SL-10 lyd i en kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technics SL-10 lyd i en kanal

Jeg har nylig kjøpt en lite brukt Technics SL-10 DD/Quartz tangentsial platespiller som en erstatning for min gamle Technics SL-Q2 DD/ Quartz

Spilleren virker perfekt med ett unntak. Når spilleren
    starter avspilling av platen (fra kald tilstand) vil den av og til bare sende konstant lyd ut i høyre kanal.
    I 1 til 2 minutt fader venstre kanal inn og ut men blir deretter stabil og følger da med hele veien ut. Når jeg snur platen oppstår ofte det samme. Imidlertid ser det ut til at etter at spilleren er "varmkjørt" kommer begge kanalene inn samtidig fra start til slutt. Kan det være dårlig kontakt mellom cartridge kontakter og arm eller
    kan mc-cartridgen være på noen måte skadet ? Alle koblinger mellom forsterker og spiller er selfølgelig dobbeltsjekket

Cartridgen er original og av type: Technics EPS-310MC. Ifølge forrige og eneste eier har ikke spilleren vært brukt siden introduksjonen av CD-platen.

Om jeg må bytte ut cartridgen, som nå ikke lenger er tilgjengelig, har noen et godt forslag til ny ? Har fått anbefaling på en Ortofon MC cartridge. Noen kommentarer ?

Er det noen "linear tracking"-folk her inne som har peiling ?

Forslag mottas med takk !
    E. Lind, Bergen

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu pickup finder du hos Svalander. Kanskje han ikke har samme, men siden din arm har T4P fatning kan du bruke alle TP4 pickup stifter tror jeg, hør med Svalander du, han er hjelpsomheten selv....
    skivspelarnålar, pickupnålar, grammofonnålar, vinylnålar, stift till grammofonen

Har spilleren stått siden cd platen debuterte kan du bare kaste den, gummi opphenget vil være helt ferdig, tør som en pinne og det er sikkert derfor du ikke får lyd. Om selve pickup nålen er slitt kan den også ødelegge dine plater, så vær sikker, kjøp en ny....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nu pickup finder du hos Svalander. Kanskje han ikke har samme, men siden din arm har T4P fatning kan du bruke alle TP4 pickup stifter tror jeg, hør med Svalander du, han er hjelpsomheten selv....
    skivspelarnålar, pickupnålar, grammofonnålar, vinylnålar, stift till grammofonen

Har spilleren stått siden cd platen debuterte kan du bare kaste den, gummi opphenget vil være helt ferdig, tør som en pinne og det er sikkert derfor du ikke får lyd. Om selve pickup nålen er slitt kan den også ødelegge dine plater, så vær sikker, kjøp en ny....

Man hiver ikke uten videre en platespiller av så edel kvalitet! Alt av gummi er intakt. Har fått tilbake lyd i begge kanaler etter at jeg renset noen kontakter.
    Takker ellers for tips om T4P pickups.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente du skulle kaste pickuppen, ikke platespilleren, beklager, det gik litt fort med skrivingen der gitt...
    Pickuppen nålefane, den der holder diamanten, den hviler i et gummioppheng inne i huset, med tiden vil dette tørke og pickuppen har ikke samme complianse (mykhet) som spesifikasjonene siger. Den følger ikke rillene bra mer og ødelegger platene, uten du merker det.
    Det er en meget god "forsikring" å skifte en pickup som du ikke aner noe om....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •