Service på en Sony CDP-X222ES CD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Service på en Sony CDP-X222ES CD spiller

Har en gammel Sony CD spiller som jeg kjøpte tidlig på 90 tallet hos Akers Mic (R.I.P), Den fungerer, men jeg tror laseren ikke er helt i vater, skal ikke rare dulten til før den hakker, stopper opp. Noen som har tips på hva jeg skal gjøre?

Noen som har en fjernkontroll til denne modellen og avse?

Spiller og fjernkontroll ser slik ut

-x222es-jpg

-rm_d991-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort hende at laseren er sliten, den har ikke akkurat alderen med seg
    Er du heldig (noe som er sjelden på slikt utstyr) så kan det være nok med rens og fokusjustering os en dertil egnet spesialist.
    Men antakelig må laseren skiftes, det er det nok også best å overlate til et verksted.

Mulig at Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no har service på Sony, du kan høre der. De vet hva de holder på med, og i tillegg er det god service der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAkk for svaret, sendte mail til Dalens, men de tar ikke service på sony, men fikk tips om at Serviceavdelingen AS gjør dette.
    Serviceavdelingen AS - Sony butikk

De kunne skaffe ny laser, og den er nå bestilt, 400.-, det synes jeg var overkommelig.
    Servicemannen trodde jeg skulle klare å skifte denne selv, måtte lodde av et punkt (hindre at laserarmen skulle knekke?) var det han sa dette loddepunktet var til, men jeg trengte ikke å lodde dette punktet på igjen.
    Men jeg blir nok å spørre her inne hvis jeg får problemer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste vel egentlig at det er serviceavdelingen som har Sony, men hukommelsen er vel ikke hva den har vært ...

Bra at det ser ut til å ordne seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du peiling på hvordan jeg bytter laseren selv?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett innmaten på den CD spilleren der, men regner med at det ikke skal være en helt umulig oppgave om en ikke har ti tommeltotter.

Vil tro at du ganske fort ser om det er en oppgave du mestrer om du åpner spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal gå bra, og blir det vanskelig så får jeg heller ringe han fyren på Serviceavdelingen.

Rota igjennom noen poser, og der lå faktisk fjernkontrollen, uten batteridekslet, men det gjør ikke så mye, den funker helt fint.

Holder denne spilleren fortsatt mål, når det gjelder dagens CD spillere?

Newcomer Sabaselfsit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tness
    Holder denne spilleren fortsatt mål, når det gjelder dagens CD spillere?
    Hvordan går det med spilleren din? Fått ordnet laseren? Hyggelig å høre at du er interessert i å reparere en god gammel klassiker i stedet for å kjøpe nytt. Hadde selv Sony CDP-195 som var en billigere modell, husker det var fryktelig stas å spenning når den ble koblet opp for første gang i 1991 eller hva det var.

Når det gjelder om spilleren lydmessig holder mål med dagens spillere vil den naturlig nok ikke gjøre det. Alderen har nok innhentet den med tanke på nyere og bedre digital til analoge konvertere. Men det som er så fint er at du har en eldre velbygd spiller med godt drivverk og digital (optisk vel?) utgang bak - så sammen med en DA Konverter vil du få topp lyd og kan beholde den i mange mange år to come. :-D

Har selv Beresford sin konerter som er meget bra=
    Stereo Audio Digital to Analogue Converter

Eller Abrahamsen sin DAC=
    Abrahamsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte som sagt Serviceavdelingen AS, og bestillte en ny laser. Problemet var at den aldri dukket opp. Men spilleren er i bruk, laseren er ikke helt bra,men hakken skjer bare hvis jeg dulter i spilleren, og det skal en jo ikke gjøre uansett dårlig laser eller ikke, så den spiller av platene helt fint hvis den får stå i ro. Den har optisk utgang, men den har jeg ikke prøvd, vet ikke om det er noe vits?

Husker også da jeg fikk denne, synes det mest geniale var at en kunne skrive inn et navn (artist osv) slik at CD spilleren husket dette og viste navnet i displayen. Tror jeg betalte 3-4 tusen for spilleren fra Akers Mic.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •