Sølvsuper 75-20. Et par spm:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sølvsuper 75-20. Et par spm:

Siden man først er i "vintagemodus" for tiden har jeg et par spørsmål om min Tandberg 75-20.

Alt er i den skjønneste orden med radioen, men den fungerer kun på begge høytalerene med "mono" knappen inne. Trykker jeg "Stereo 1" eller "Stereo 2" fungerer kun venstre høytaler. Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

Hvordan kobler man til en moderne platespiller?
    Det er jo koblingsskjema bakpå, men det står det at man skal koble til høyre og venstre kanal, samt jorde begge disse. Så da kommer det et spørsmål som helt klart avslører at jeg ikke er elektriker8) : Hvordan kobler man to ekstra jordingspunkter på en platespiller av mdf og glass?
    Hadde det vært en cd spiller kunne man vel bare satt en ledning i en skrue i chassiet, men her må det vel andre løsninger til?

Link til spesifikasjoner: TB

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om den vitterlig mottar kun et mono-signal,vil du måtte gjøre nevnte valg med høyttalervelgeren for å få lyd i begge høyttalerene.Radioen i den er jo som kanskje kjent,kun mono.Ingen stereosendinger på 50-tallet må vite.Forsterkeren er dog i stereo,slik at platespiller og spolebånd kan avspillles/opptaes i stereo.
    Platespillerinngangen på den er keramisk,og det vil si at den egentlig ikke har noe riaatrinn,bare en ekstra inngang med samme nivå som den for spolebåndsopptaker.Så med mindre du har en platespiller med keramisk Pic.up vil du nok ikke få særlig mye lyd ut fra høyttalerene.Jeg vil også tro at problemet med jordingspunkt på spilleren løser seg når du får tak i en spiller med keramisk pu,men om ikke så er nesten det eneste aktuelle ekstra jordingspunktet på spilleren din sannsynligvis armfestet.Dvs at du må inni spilleren for å lodde fast en ekstra jordledning til innfestingen/ev koplingspunktene under armfestet.
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •