Denon PMA-1560

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA-1560

Hei.
    Har en Denon PMA-1560 som av og til kutter lyden og hvor noen av ingangene ikke virker.
    Har Skrudd opp forsterkeren for å se etter om noen kompnenter har begynnt å bli dålige, det gjelder vel hele forsterkeren http://avforum.no/forum/images/smili...n_confused.gif eller om noen loddepunkter er løse. Kunne ikke finne noe.
    Vet noen hva som kan være feil??

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har erfaring innenfor feilsøking på elektronik, samt ikke har verktøy og servicemanual er det nok vanskelig å gjøre noe selv.
    Lever den inn hos hifi klubben så får de sikkert fikset den.
    Hvis du gir dem en skikkelig beskrivelse på hva som er galt bør det ikke ta dem alt for lang tid heller.

Edit: Vanskelig å si hva som er feil ut i fra den beskrivelsen. linken til bildet som jeg regner med du prøvde å legge ut funker ikke heller, så får ikke noe ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pma-1560

takk takk.
    fant et koblingskjema på nette, så jeg får se litt mere på det.
    Dette er linken Denon pam 1560 integrated amplifier 1993

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den klikker og veksler fort mellom inngangene? I så fall ser det ut til å være et problem med enkelte eldre Denoner.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...yre-kanal.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PMA-1560 har releer både på inn og utgangene, og der burde du begynne å lete. Sjekk også inngangsvelgeren, hvis jeg husker rett går det en form for vaier fra bryteren på fronten, til selve bryteren som sitter ved inngangene, dette for å korte ned signalveien. Rens bryteren, og se/hør om releene slår ut og inn. Se også etter vakkelfeil på releer og på inngangsvelgeren. Dette gjør du enkelt med å skru på forsterkeren og bruke f.eks en stiv tannbørste over loddepunktene, så hører du fort hvor det er dårlig kontakt.
    PS! Hold fingrene unna! Strøm i kroppen er lite behagelig!
    CD-Direct knappen kan også være synderen, det samme kan høyttalervelgeren.
    Veldig ofte kan en rens av brytere gjøre susen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikker og veksler............? Jo Ja... lyden kutter av og til, da har jeg en tendens til å finne det tyngste jeg finner på bordet også sender jeg det så hardt jeg kan fra sofaen og forhåpentlig i forsterkeren og ikke i speilet som henger rett over, da sjønner du, da kan deet hende at det kommer lyd. Har slitt en stund med dette og det er egentlig rart at det bare er forsterkeren som er gåen hehe Men nå er det slutt, jeg skal repparere den for karosrie/kabinettet får noen bulker også
    Noen ganger klikker et relet av og på flere ganger uten å få bedre lyd.
    Har en lampe på andre siden av stuen, samme stikk-kurs som forsterkeren som er styrt med fjernkontroll. Hvis lyden kutter kan det også hjelpe å skru av og på denne til lyden kommer tilbake.
    Vet ikk men det kan virke som det er jordingsfeil en plass.
    Skal begynne med rensing.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om du hører om et av releene slår ut og inn, når lyden kommer og går. Hører du det er det jo styrespenningen til et av releene som kommer og går. Hører du ikke noe klikk kan jo feilen ligge i selve kontaktsettet i et av releene.
    Anbefaler at du feilsøker ved å skru frem og tilbake på inn og utgansvelgerne neste gang det skjer, fremfor å kaste gjenstander! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe den har ovelevd det og nå funker den. jipi...
    byttet et rele på utgangene og to på inngangskortet.
    Rele RL-301, Rl-302 og RL-603. De to første på inngangen og den siste på utgangen.
    Orginalene heter RY 12 W-K, glemte å se hva de nye heter men de er kjøpt på ELFE i Sandaketveien i Oslo. Artikel nr: 37-162-22, HJR1 - 2C (DC12). 17,70kr. per stykk. Så det ble en billig rep.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •