Laserdisc, puts a smile on your face.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 248
    Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laserdisc, puts a smile on your face.

Javel er det noen som har disse fremdeles? Kjøper fler og fler jeg, har både bluray og hd-dvd men det er noe spess med disse SVÆRE discene som får frem smilet og jeg synest dessuten lyden er helt rå.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper også fremdeles laserdisker, men hovedsaklig filmer som ikke er på DVD.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg kort om LaserDisc? Behøver ikke noen lang avhandling... Hvis noen gidder?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,004
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserdisc - Wikipedia, the free encyclopedia

Laserdisc er/var en 12"(30cm/LP størrelse) plate basert på samme prinsipp som CD. Bildet ble lagret analogt med 425 linjer oppløsning, og lyden var lagret digitalt, enten som mono,stereo/dolby surround. I tillegg kom det i de siste årene både Dolby Digital 5.1 (RF modulert) og DTS 5.1.
    Konkurrerte i nesten hele sin levetid kun mot vhs som hadde 250 linjer oppløsning, men kom til kort da DVD kom.
    Hadde spilletid på 30-60 min pr side, og alle filmene var på minst 2 sider, og veldig mange 3 sider/2 disc'er.
    Laserdisc var et entusiast format uten sidestykke (spør du meg), der special edition virkelig var special, ikke bare ekstra 'gullskrift' på coveret.
    Laserdisc Box-sets er noe av det jeg savner mest, og hadde håpet at Bluray skulle bli et format som i større grad skulle rette seg mot entusiaster/samlere enn de har gjort hittil. Var riktignok endel kule box'er på dvd og nå også på Bluray, men vil se mer eksklusivt design/innhold som ikke 'alle' har/gidder ta seg råd til..

Jeg har fremdeles alle LD'ene mine da det ikke er noe penger å få for dem. Har en del av dem til pynt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Den skulle jeg vel strengt tatt tenkt på selv Takk skal du ha - lært litt mer i dag!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserdisk er\var vel mest et entusiastformat, er det noen som vet om det fortsatt blir laget nye spillere i dag?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laserdisc var stort i statene, men der er jo allt stort :-D
    Er som det ble sagt et entusastformat som aldri slo gjennom her på berget, platene var dyre , samme med avspillere.
    Akers mic hadde en del titler når de var i live , ellers var det magert
    Ble vel også mye brukt til Karaokemusikk ????

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk Dolby Digital EX på endel av de japanske discene :-D

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LaserDisc Database - Welcome to the LaserDisc Database er et ypperlig sted der du kan lage en oversikt over laserdisk-samlingen. I tillegg er mer eller mindre det meste som er utgitt, registrert.

Her er en link til min lille laserdisksamling: LaserDisc Database - Collection > All >

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooh...

Hadde gleden av å oppleve laserdisk en par ganger midt på 90 tallet. Det var heftig, et monster av en prosjektor, flere høyttalere... Vi satt å så på noen animerte "berg og dalbane" filmer og det var helt vilt.... definitivt noen av mine bedre filmopplevelser. (Husker ikke en ensete reell tittel vel unt merke).

Pioneer LaserDisc Player, CLD-D703 and 223 LD Movies - eBay (item 260261435363 end time Jul-17-08 18:57:51 PDT) lurer på om han vil gå med på å sende til norge...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Ooh...

Hadde gleden av å oppleve laserdisk en par ganger midt på 90 tallet. Det var heftig, et monster av en prosjektor, flere høyttalere... Vi satt å så på noen animerte "berg og dalbane" filmer og det var helt vilt.... definitivt noen av mine bedre filmopplevelser. (Husker ikke en ensete reell tittel vel unt merke).

Pioneer LaserDisc Player, CLD-D703 and 223 LD Movies - eBay (item 260261435363 end time Jul-17-08 18:57:51 PDT) lurer på om han vil gå med på å sende til norge...
    DET hadde vert noe det..

Så at den spilleren har en såkalt "auto reverse", betyr det at en slipper å snu platene?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en lignende Pioneer-spiller. Den ble kjøpt ny for 8500. Angrer meg som bare det på at jeg solgte den og en god del av filmsamlingen.

Joda, den har autorevers, så du slipper å snu platen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 spillere en
    Pioneer dvl-919e som er fin pga dts og en
    Pioneer cld-d925 til backup. En Yamaha apd-1 demodulator ligger og venter på den dagen jeg bytter receiver. Prøvde Tomorrow never dies med dts isted,
    kansje noe mer oppløst i lyden fremfor DD, vanskelig og si. Jeg får prøve med noe høyere volum en annen dag.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Jeg har 2 spillere en
    Pioneer cld-d925 til backup. En Yamaha apd-1 demodulator ligger og venter på den dagen jeg bytter receiver. Prøvde Tomorrow never dies med dts isted,
    kansje noe mer oppløst i lyden fremfor DD, vanskelig og si. Jeg får prøve med noe høyere volum en annen dag.
    Har også en CLD-D925. En DVL-900 fungerer som backup. Det er ingen tvil om at nye DVD-plater gir markant bedre videokvalitet. Men det er bare laserdiscer som gir den spesielle, nesten religiøse følelsen når du legger de inn i spilleren

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er formatet lagt helt dødt eller blir det laget spillere og gitt ut filmer ennå?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer USA - DVD/LD Players

Denne er visst fortsatt i produksjon.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Jeg har 2 spillere en
    En CLD-D925 gir da også DTS da det eneste man trenger for dette er den digitale utgangen ... Og som noe andre sier så har f.eks den japanske releasen av Star Wars - The Phantom Menace Dolby Digital EX . Mitt eksemplar kom inn gjennom Laserworld ...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk glipp av the phantom menace med dolby digital ex i går, hadde høyeste bud men lå og sov når auksjonen sluttet, prisen ble 21 £. Jeg fikk nå kjøpt en fin bunke med filmer som har ac-3.
    Så CLD-D925 gir dts på optisk ut?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er endel filmer jeg har 2 av, Liar liar(signatur collection)uåpnet med ac-3, Terminator, Desperado.. og fler jeg ikke husker i farten. Bare ta kontakt om du vil bytte.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte min interesse for hjemmekino når laserdisc var hot og folk strømmet til Akers mic for å se på projector til hundrevis av tusen med en kontrast på 40:1 hvis jeg ikke husker feil.
    Vi var alikevel totally blown away og synes dette var det råeste som fantes.
    Laserdisc utvalget var stort, med masse special editions, husker spesielt jeg siklet på T2 utgaven de hadde øverst på hylla.
    Jeg var også en av de første i Norge som kjøpte Meridian 565/562V comboen for å høre på det nye vidunderformatet AC3
    Akers mic hadde så mange kule produkter; Tannoy, Infinity, Proceed, kabler fra XLO og tv og videospillere fra Mitsubishi.
    Husker også at jeg kjøpte mitt 3DFX kort og den første playstation på akers mic.
    Desverre så klarte de overgangen til dvd dårlig
    Det var den desidert beste butikken i by`n

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •