Laserdisc, puts a smile on your face. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 248
    Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe nice! Når du kikker på en film, se om du legger merke til "flyten" i filmen, jeg mener det er mindre hakking på en laserdisc..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ser ut som det er litt interesse for LD fremdeles, har jeg litt jeg skal kvitte meg med p.g.a plassmangel:

Litt over 50 filmer (kan legge ut liste)

Her er boksene jeg har:
    Star Wars Trilogy "The definitive collection"
    T2 Special Edition
    Star Trek Voyages
    Alien Collectors Edition
    Jurrasic Park
    The Abyss Special Edition

Har også en Pioneer DVL-909 (dvd og ld). Litt defekt power - dvs. den sliter med å skru seg på, men når den først våkner til liv virker den helt fint. Tror det er en tørr kondensator som er feilen.

Kom med bud

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle.
    hiver meg på tråden, det er vel ikke for sent ?
    har stående ganske mye på ld. (400-500 filmer, har ikke telt de)
    har en pioner cld-d925 spiller som spiller platene på begge sider, den
    har også memory på ca 8 sekunder når den skal bytte side, så det ikke tar
    så lang tid.
    bruker også en Proceed avp prosessor med innebygget rf-demodulator
    til ac-3 lyd, med fantastisk lydgjengivelse.
    noe for en entusiast hmm.....
    aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre med dette. men det er jo artig bare
    å ha alle filmene stående om fristelsen skulle komme. noe det ikke har
    gjort på noen år.
    men det kribler jo nå etter at jeg har summlest denne tråden.
    vurderer vel å selge hele stasen, om ikke noen greier å tenne en gnist hos
    meg da...
    om salg, jeg selger ikke delt, og prisen bør hvære bra, ellers så er det som
    sakt artig å bare ha det stående.
    trodde foresten at det analoge bildet ble lagret på platen med høyere
    oppløsning en det går å få ut på kompositt signal. har alltid brukt projektor,
    og mener bestemt at det er vesentlig bedere bilde på s-utgangen.
    kompositt signal er vel maks ca 330 linjers oppløsning, eller.....

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,079
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibiza
    hei alle.
    hiver meg på tråden, det er vel ikke for sent ?
    har stående ganske mye på ld. (400-500 filmer, har ikke telt de)
    har en pioner cld-d925 spiller som spiller platene på begge sider, den
    har også memory på ca 8 sekunder når den skal bytte side, så det ikke tar
    så lang tid.
    bruker også en Proceed avp prosessor med innebygget rf-demodulator
    til ac-3 lyd, med fantastisk lydgjengivelse.
    noe for en entusiast hmm.....
    aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre med dette. men det er jo artig bare
    å ha alle filmene stående om fristelsen skulle komme. noe det ikke har
    gjort på noen år.
    men det kribler jo nå etter at jeg har summlest denne tråden.
    vurderer vel å selge hele stasen, om ikke noen greier å tenne en gnist hos
    meg da...
    om salg, jeg selger ikke delt, og prisen bør hvære bra, ellers så er det som
    sakt artig å bare ha det stående.
    trodde foresten at det analoge bildet ble lagret på platen med høyere
    oppløsning en det går å få ut på kompositt signal. har alltid brukt projektor,
    og mener bestemt at det er vesentlig bedere bilde på s-utgangen.
    kompositt signal er vel maks ca 330 linjers oppløsning, eller.....
    Laserdisc har 425 linjer oppløsning på NTSC disc'er, og trodde ikke det var noen begrensning i kompositt når det gjelder antall linjer.

Det er svært begrenset hva du får for filmene, jeg har vært i kontakt men en av deltagerene her i tråden men jeg ønsket mer enn han ville betale. Da velger jeg å ha dem til pynt heller..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Laserdisc har 425 linjer oppløsning på NTSC disc'er, og trodde ikke det var noen begrensning i kompositt når det gjelder antall linjer.

Det er svært begrenset hva du får for filmene, jeg har vært i kontakt men en av deltagerene her i tråden men jeg ønsket mer enn han ville betale. Da velger jeg å ha dem til pynt heller..
    helt sikkert.
    jeg tengte også på Pioneer spilleren og prosessoren.
    hadde vel håpet disse var verdt noen kroner da.
    men regner med at det blir stående.
    lyden fra prosessoren ved lydavspilling er også så bra at jeg ikke aner hva jeg skal bytte til uten å selge hus og bil.

jo kompositt har klare begrensninger i opplørning. det har derfor det ble lansert s-vhs spiller en gang i fortiden. for eks. å da greide ikke kompositt utgangen antall linjer i informasjon.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,079
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoved forbedringen på s-vhs lå i at vhs båndet hadde oppløsnings begrensning. Dersom du ikke brukte s-vhs kassetter så var du (nesten) like langt.
    Man fikk endel bedre bilde fra s-video vs composite, men begge kablene taklet samme oppløsning.

edit: Står ingenting her heller om begrenset oppløsning. Composite video - Wikipedia, the free encyclopedia
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har rett....
    de har samme oppløsning, men...
    jeg har kun brukt dette opp til lengere avstander, her skjer det ting
    http://www.irontech.no/interface/s_v...composite.html

må innrømme at jeg ikke har forsøkt forskjellene på korte kabler, så
    der vet jeg ikke. så sansynligvis er vi enige

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På laserdisc er filmene lagret i kompositt. Dersom du får bedre bilde på projektoren ved bruk av s-video, så er det gjerne fordi kamfilteret i LD-spilleren din er bedre enn det i projektoren. Med min 925 koblet til en KDL-40X, ser jeg minimal forskjell på kompositt og s-video. Vel å merke med korte kabler.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,079
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 2 stk s-vhs spillere som ble brukt som tunere + LD med s-video (dvl 909) og alt av kabling gikk via s-video intil endel år siden. Switchet s-video med Denon AV-amp, og kjørte rgb direkte fra dvd til crt-prosjektor. Var betydelig bedre bilde fra LD med s-video enn kompositt ja, og hadde endel lange strekk. Dette var jo i tiden før forsterkere hadde noen form for intern video konvertering da.

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har nok skjedd en del på den fronten. Jeg har sett på andre fora at enkelte mener de får bedre bilde med kompositt fra LD-spilleren, siden moderne TV-er har bedre kamfilter enn de "gamle" LD-spillerne deres. Hos meg ser jeg som sagt ikke forskjell.

DVL-909 har vel samme LD-delen som CLD-925? I mine øyne er kamfilteret på 925 veldig bra, selv om det visstnok skal være betydelig dårligere enn på Pioneer sine spillere i X-serien.

Uansett er jo ens egne øyne det beste måleapparatet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proceed avp prosessoren min har ingen annen kovertering en ned til kompositt, men videokortet var laget til BBC (i utgangspungtet) slik at signalet skulle bli optimalisert i forhold til de satte standarer. dette skulle vere ganske spesielt, og jeg husker jeg prøve å send signalet direkte fra satt-tuner,ld og dvd. kontra via prosessoren, og bilde mitt ble vesentlig bedere via prosessoren. bruker også kabler med regulerte ferrit kjerner som skal fjerne digitalstøy på utgangen fra spillere. det ligger vel i sakens kjerne at dette skulle gi et bedere resultat med s-kabler.
    så jeg legger meg litt flat mot kopositt-kabler, jeg har avskrevet de for lenge siden, og har ikke gitt de en real sjanse.ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke kompositt fra spilleren min, dog ikke lakris og rca

Fikk min Sony Hil-C2ex fra Japan for ikke så lenge siden, har også kjøpt en defekt Mdp 999 som skal huse C2ex'en. Chassiet på 999 er 10 hakk hvassere enn på c2ex (30kg). På c2ex er elektronikken mye bedre så det blir ganske bra når maskineringen og tilpassing av chassis er ferdig.

Jeg fikk topp platen til 999'en sammen med den første, 10mm massiv aluminium.. Når det gjelder ren elektronikk modding blir det ganske mye på strømforsynings delen, får snart inn noen Mundorf M-cap supreme som skal brukes på 3D comb filter "boksen" (komersiell Nec med bare bnc) min så vi får se om det blir Auricap eller Mundorf. C2ex har direkte kompositt bnc, eneste er at ledningen inni spilleren er litt i minste laget. Mye jobb med modifisering med andre ord, endel kondesatorer skal byttes til Black gate, Nichison muse es og panny Fc. Som bypass bruker jeg mkp10 mye, men der det trengs bruker jeg Mkp1837 radial fra vishay.

Har også en Nrs som skal få endel chassis og ac mods, hovedkortet på nrs er designet med nulltoleranse for støy fra komponent til komponent (kikk på hovedkortet etter pittesmå ferrite magneter) så der er det ikke mye å hente. Eneste skuffen min med Nrs var comb filteret, nec'en danker den ned i støvlene (spes. etter mods). Totalt kompromissløst for å få best mulig bilde fra Laserdisc, lakris lisser er erstattet med en av verdens beste koaksial kabler. Belden 7731a 10mm utv med spesial bnc gull crimp i hver ende
    Holder på å modde en Barco 800 for tiden også, tar ganske mye tid dette

Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til kompositt kabel

Man får jo lyst til å prøve seg på en god kompositt kabel.
    Men det begynner å bli dårlig mad dette i butikkene.
    Har noen ett tips om en god kompositt kabel? (utenom Belden 7731a, på 300 meters rull Kan man bruke digital kabel??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattagrev: Eneste grunnen til at jeg bruker et kompositt signal er fordi c2ex har et "direct-output" som gir det adaptive 3D comb filteret i nec'en min et rent signal å jobbe med. Altså ikke et som er satt sammen igjen (av Luma og Chroma) for å sende kompositt signal ut til rca plugg som alle andre laserdisc spillere gjør untatt Pioneer X0 og C2ex. Er derfor noen har meldt meget gode bilder av Pioneer LD-V8000 som ikke bruker et comb filter men kun noen D/A konvertere og enkel arkitektur for et ganske rent analogt bilde. Men pga gammel teknologi i denne spilleren kan den ikke hamle opp med de siste som kom ut.

Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aleks.J
    Grattagrev: Eneste grunnen til at jeg bruker et kompositt signal er fordi c2ex har et "direct-output" som gir det adaptive 3D comb filteret i nec'en min et rent signal å jobbe med. Altså ikke et som er satt sammen igjen (av Luma og Chroma) for å sende kompositt signal ut til rca plugg som alle andre laserdisc spillere gjør untatt Pioneer X0 og C2ex. Er derfor noen har meldt meget gode bilder av Pioneer LD-V8000 som ikke bruker et comb filter men kun noen D/A konvertere og enkel arkitektur for et ganske rent analogt bilde. Men pga gammel teknologi i denne spilleren kan den ikke hamle opp med de siste som kom ut.
    Jeg må innrømme at jeg ikke helt forsår hva du sier men er det slik at du mener at på en vanlig, senere modell, settes kompositt signalet sammen igjen? Trodde det var lagret i det på disken. Så hva gir etter din mening det beste bildet, for oss som ikke åpner spilleren annet enn for å se hvordan det ser ut der?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke en av lederene i en god komponent kabel. Det er samme kabel, bare 3 av dem.

Du kan også bruke phono signal kabler.

Det eneste man trenger å huske på er at de er 75 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er riktig at signalet på platen er "lagret" som et kompositt signal. Men alle spillere som har s-vhs / scart ut deler signalet i sort hvitt info (luma) og farge informasjon (chroma) for å sende det til disse to utgangene. For kompositt utgangen på standard spillere er signalet satt sammen igjen, med påfølgende tap av oppløsning og detaljer. Er derfor mange rapporterer et bedre bilde med s-vhs ut selv på "mid-range" spillere.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Tobyt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne tråden i dag.

Laserdisc ja...det var tider :-D Har lenge tenkt på å koble opp igjen Laserdisc spilleren - har en vel en 80-90 filmer som skriker etter å bli spilt igjen. Denne tråden var siste dyttet. Plages dog litt med Pioneer CLD-515 spilleren - den klarer liksom ikke å løfte platen helt opp slik at den får spilt den, og du hører at mekanismen durer og sliter helt til den gir seg og senker platen igjen.

Noe som må smøres kanskje? Har noen av dere vært borti noe liknende?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal være en ålreit spiller, og hvis prisen er inkl alle filmene så er det veldig billig. Hadde jeg ikke vært for at samboeren min hadde dobbeltklikka så hadde jeg kjøpt denne
    Selger Pioneer LCD-2850 Lacerdisc m/ filmer | FINN torget

A

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •