Laserdisc, puts a smile on your face. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 248
    Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Kutt ut quotinga..

S-vhs er bedre om man har en gammel tv, nå om dagen er kompositt det beste valget, siden bildeprosessoren i tv`en har høy kvalitet.
    Jeg så ikke forskjell sist jeg prøvde, annerledes innstillinger på tv bare.
    Snakker du da om lcd/plasma som ny? :neutral: Jeg har en Loeve tv, og har ikke fått meg flatskjerm enda, men trodde bare ikke at kompositt ble vektlagt lenger??? jeg har nå alltid synes at s-vhs har gitt meg best bilde på laser.

Har en voksende sammling jeg og:-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Regelen på de fleste forum er at om en svarer på inlegget rett over så skal en ikke quote. (har nok syndet på den mange ganger selv.)
    Det er nok helt riktig.

Hater folk som quoter på når man svarer som førstemann i en helt ny tråd. Da blir det bare dumt.

Det går også å svare på en annen måte, slik at man får med hva man svarer på og ikke trenger quote.

Men den støreste utingen er de som quoter på poster med hauger av bilder og ikke tar dem vekk.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten prøve kompositt på nytt før jeg uttaler meg, men i teorien skal bilde bli bedre med kompositt til feks plasma ettersom comb filteret i tv er bedre enn spiller. Om en da ikke har en av de aller dyreste maskinene.

Newcomer erik sæther sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rariteter på LD

Det er sikkert mange av oss som sitter på noen sjeldenheter innen Laserdisc-utgivelser.
    Selv har jeg denne som en av mine favoritter, "A-ha - Live in South America".

LaserDisc Database - A-Ha: Live in South America [WPLP-9106])

Dette er konserten der A-ha spilte for nesten 200.000 publikumere på festivalen "Rock in Rio" i Brasil. Finnes kun på laser utgitt i Japan (og VHS) :-D

Noen andre som har noe artig på hylla ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool, A-HA er helt kurant. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva som kan være en potensiell "skatt" blant filmene jeg har. Har et par japansk anime som kansje ikke er helt hverdags: Project A-KO og Urotsukido II, Legend of the devil womb?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker også laserdisc, har vel 80 filmer. Er vel en av de som kjøper ld istedenfor dvd og blueray. Er rimelig hardcore når det gjelder spiller optimalisering, fikk en denon la3500 (2.2k$ pan lx900 klone) fra usa som var noe skadet. Fikk min tredje panasonic laserdisc spiller i posten her forleden som jeg tar deler fra.

For å få best mulig bilde fra laserdisc begynner jeg i en ende, f.eks på Denonen tok jeg ut laserlinsen og polerte den med 3M glasspolish til den så ut som en diamant. Tweaket slik at jeg ikke fikk noe crosstalk i signalet. Brukt matt lakk rundt pickup for at laseren skal lese bedre. Laget kobber skjold sandwich over fast pickup kabel. Isolert spiller med utallige kobberplater og alu folie, for å minske emi/rfi. Lodde på jordingsledning på iec socket. Kobberplater over hver store IC med hver sin jordingskabel mot sentralpunkt i chassis. Tdk spesial emi magneter over likestrøm kabler inne i spiller. Hjemmebygget 110v strømkabel med 13mm emi magnet i hver ende (litt i tyngste laget kanskje). Ac filter helt i begynnelsen før 220-110v omformer. Beste Thx ultra kabler fra monster. Kompositt fra spiller inn i Nec ips-4000 linjedobler (renser signalet og øker chroma båndbredde). Det neste blir å få tak i tykke alu plater og lage et eget kabinett til spilleren i alu kobber epoksy sandwich.

Jeg får snart en Barco gfx 800, da skal jeg få se om jeg får tatt noen bilder. Sort er sort og fargene kommer ut av tv-en. Noise reduction i første hakk uten degradering av skarphet fordi bildet er for skarpt uten. Signal til noise ratio er nesten på dvd nivå også på clv plater.
    Eneste er at jeg begynner å lide av tweakers syndrom. Skulle vel fått meg en barco med analogt chassis ;-)

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det som står på side 1 er litt feil ang. lyden:
    Laserdisc - Wikipedia, the free encyclopedia
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aleks.J
    Jeg liker også laserdisc, har vel 80 filmer. Er vel en av de som kjøper ld istedenfor dvd og blueray. Er rimelig hardcore når det gjelder spiller optimalisering, fikk en denon la3500 (2.2k$ pan lx900 klone) fra usa som var noe skadet. Fikk min tredje panasonic laserdisc spiller i posten her forleden som jeg tar deler fra.

For å få best mulig bilde fra laserdisc begynner jeg i en ende, f.eks på Denonen tok jeg ut laserlinsen og polerte den med 3M glasspolish til den så ut som en diamant. Tweaket slik at jeg ikke fikk noe crosstalk i signalet. Brukt matt lakk rundt pickup for at laseren skal lese bedre. Laget kobber skjold sandwich over fast pickup kabel. Isolert spiller med utallige kobberplater og alu folie, for å minske emi/rfi. Lodde på jordingsledning på iec socket. Kobberplater over hver store IC med hver sin jordingskabel mot sentralpunkt i chassis. Tdk spesial emi magneter over likestrøm kabler inne i spiller. Hjemmebygget 110v strømkabel med 13mm emi magnet i hver ende (litt i tyngste laget kanskje). Ac filter helt i begynnelsen før 220-110v omformer. Beste Thx ultra kabler fra monster. Kompositt fra spiller inn i Nec ips-4000 linjedobler (renser signalet og øker chroma båndbredde). Det neste blir å få tak i tykke alu plater og lage et eget kabinett til spilleren i alu kobber epoksy sandwich.

Dette hørtes jo kjempe artig ut. Hvor bra er bilde du får ut av denne nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker faktisk flere filmer på ntsc ld enn pal dvd etter mods gjennom nec'en > s-vhs til 29" thomson crt tv. The bounty, the hunt for red october, star wars. (alle 3) Er noe med bildet som gjør det mer levende, ikke som dvd der bakgrunnsdetaljer blir uklare pga lossy kompresjon. Sitter å ser på empire strikes back, kamp mellom luke og darth i "fryserommet" er røyk detaljer som jeg ikke la merke til på dvd, var bare grå masse. Når det gjelder lyd er Denon La3500 ganske high end (beste som denon produserte selv, ikke en rebadge pioneer med små audio tweaks), burr brown 18 bits dac'er og flere filter cap'er på kortene mot panasonic lx900 som kostet 1k$ mindre som har mash dac'er. Gull rca kontakter etc.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Lurer på om det som står på side 1 er litt feil ang. lyden:
    Laserdisc - Wikipedia, the free encyclopedia
    Du kunne ikke klippet og limt inn det du lurer på her, så vi vet hva du refererer til. Det står nokså mye på den siden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool, A-HA er helt kurant. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva som kan være en potensiell "skatt" blant filmene jeg har. Har et par japansk anime som kansje ikke er helt hverdags: Project A-KO og Urotsukido II, Legend of the devil womb?
    Urotsukidoji-serien er ganske sjelden skulle jeg mene, har bokssettet selv.
    Ellers er vel generelt de seneste Japan-utgivelsene med obi ettertraktet, eks. Blade, X-men, Six days seven nights, Die Another Day, Fight Club, Sixth sense etc.
    DTS-utgavene står ganske høyt i kurs også, siden det bare ble utgitt 100+ av dem på laser, og lydkvaliteten regnes som svært god.

And of course all those nice box sets...

Prisnivået på lddb.com gir også en grei pekepinn på hva som er mest ettertraktet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja idag ble det Blade og en annen film jeg ikke kan huske(vært en lang dag).
    Charles borte i UK selger meg filmer for gjennomsnittlig 1.50£ :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isak, samler du forresten på musikk på LD ?
    Det finnes jo bl.a en masse konserter som er utgitt på LD og som ikke finnes på DVD eller Blue-Ray.

På 80-tallet etablerte Pioneer sin egen label, "Pioneer Artists", for utgivelse av musikk. Det snedige med Pioneer Artists er at de gjorde eksklusive avtaler med flere artister om utgivelser på LD, og disse avtalene står muligens den dag i dag. Dette er nok en stor grunn til at mange titler som finnes på LD ikke har blitt utgitt på DVD eller BD. Litt morsomt for samlere, og det gir oss mange sjeldenheter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kommet så langt enda, bare en Rolling Stones-Bridges to babylon tour med ac-3.. og INXS-Kick flick the video på cd-video. Har sett endel 8" Pioneer promo greier som har virket interessant.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min litt spesielle Laserdisc-spiller, tror kan være litt artig for de som ikke kjenner til denne modellen.
    Det er en Pioneer CLD-A100 LaserActive, som med en tilleggsmodul både kan spille Sega-spill samt egne LaserActive-spill på 12" Laserdisc !
    Et sjeldent system innen TV-spill, som fikk en heller kort levetid. Noe av grunnen kan ha vært at den kostet nærmere 1000 dollar i 1993 ! Og det var uten tilleggsmodulen for spill, som kostet 300 dollar...LaserActive er sannsynligvis tidenes dyreste spillkonsoll.
    Sjekk 3D-brillene på et av bildene (!), med disse kan man få 3D-effekt på spesielle spilltitler.
    De to spillene som står bakerst på det ene bildet er Triad Stone og Pyramid Patrol.

Utrolig kul boks å eie, nå er jeg på utkikk etter flere av spillene på bruktmarkedet.

Noen andre som har en CLD-A100, eller har vært borti denne modellen før ?

Erik

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig. Ser det er karaokemodul også
    Back to the future filmen er det første jeg kom til og tenke på.
    En ting jeg lurte på: receiveren støtter bare oppskalering av visse oppløsninger, laveste er 480i, hva er på laserdisc?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at spillerene sender ut S-video eller composit, så greier jo alle forsterkere å oppskalere de signalene.

Det er jo ikke noe problem å kople til en VHS spiller og oppskalere denne. Får man spilt signalet fra spilleren på en vanlig TV, så får man oppskalert det i en forsterker også.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det står i manualen at feks tvspill med lavere eller "ukurant" oppløsning ikke vil bli oppskalert og sendt ut via hdmi. Derfor lurte jeg på hva en ntsc laserdisc gir ut, mye bry og koble om for og teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ntsc laserdisc/TV/video er vel 480i, så det burde gå fint det....?

Erling

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig. Ser det er karaokemodul også
    Back to the future filmen er det første jeg kom til og tenke på.
    En ting jeg lurte på: receiveren støtter bare oppskalering av visse oppløsninger, laveste er 480i, hva er på laserdisc?
    Ja, det er en morsom sak. Litt småflaut å innrømme, men nå samler jeg faktisk på karaokedisker også....

Kan jeg spørre hva du betalte for Blade forresten, og var den i DTS eller Dolby Digital ?

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •