Tandberg TA 300M som pre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg TA 300M som pre

Hei!
    Kjøpte min første seriøse forsterker i 1973,-en TA 300M. Masse musikkglede forbundet med denne. Nå 35 år senere opplever jeg at denne forsterkeren(har prøvd flere vintageforsterkere) tryller frem godlyd fra mine JBL L-100t(mot alle odds) Men det mangler selvfølgelig en del på krefter og kontroll. Tenker meg forsterkeren brukt som pre sammen rør-effekt. Så spørsmålet: Er oppskriften den samme som for H10(ganske like forsterkere?) og kan jeg få det inn med te-skje Kjell B eller andre? -hvor skal disse motstandene plasseres, i serie med plussleder eller hva?
    På forhånd takk!
    Maja

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disse er svært like ja maja...
    Så kjør på, selv om jeg selv heller hadde koblet meg inn foran effektforsterkeren for å koble inn effektforsterker på denne......også.

Men har du ellers prøvt Kjell_Bs oppskrift og er fornøyd, så kjør på...

Sitat Opprinnelig postet av maja
    Hei!
    Kjøpte min første seriøse forsterker i 1973,-en TA 300M. Masse musikkglede forbundet med denne. Nå 35 år senere opplever jeg at denne forsterkeren(har prøvd flere vintageforsterkere) tryller frem godlyd fra mine JBL L-100t(mot alle odds) Men det mangler selvfølgelig en del på krefter og kontroll. Tenker meg forsterkeren brukt som pre sammen rør-effekt. Så spørsmålet: Er oppskriften den samme som for H10(ganske like forsterkere?) og kan jeg få det inn med te-skje Kjell B eller andre? -hvor skal disse motstandene plasseres, i serie med plussleder eller hva?
    På forhånd takk!
    Maja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •