Tandberg Huldra 10, verdt å selge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg Huldra 10, verdt å selge?

Hei,

Jeg fant her hjemme en gammel Tandberg Huldra 10 og jeg kan huske at den fungerte da den ble satt vekk. Lurer på om det er noe å hente ved å selge denne? Den er ikke lenger i bruk og tenkte at den må da være verdt noen kroner? Spilleren var jo top-of-the-line når den kom ut så det må jo være et perfekt samlerobjekt for de interesserte?

Hvor mye kan jeg ta for denne? Den er i teknisk god stand slik jeg husker, klar og fin lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først av alt må du prøve den igjen,over litt tid.Du må finne ut om lyden fremdeles er klar og fin,og at nivået på begge kanaler er likt.Ellers må du finne ut om radioen er som den skal.Dvs at den plukker de stasjonene den skal der du bor.Så må du skjekke at det ikke er noen sår i topp,sider og front.-Og at den ikke skraper når du justerer volum ,balanse,toner osv.
    Om alt dette er i orden,og du føler deg rimelig trygg på at den forblir slik ennå en tid,da kan du muligens få fra 800-1500.-for den.
    Om du legger den ut uprøvd,"som den står",kan du nesten ikke regne med særlig mye mer enn defekt-pris;fra ca 100-400.-Alt etter utseende.
    Det at den fungerte fint sist den var i bruk,trenger ikke å bety at det ikke har skjedd ting når den har stått ubrukt.Det er nesten værre enn om den har vært i bruk til dags dato det.Det vanligste er jo at kondensatorene tørker inn,og det kan bety at lyden forsvinner på en eller begge kanalene,ev at lyden blir forvrengt eller redusert.
    Håper dette kan hjelpe litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •