Tandberg båndopptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg båndopptaker

Fruen er med og arrangerer et loppemarked. De har fått inn en gammen Tandberg båndopptaker og lurer på hva de kan ta for denne. Noen som har peiling? Prøver å legge ved et bilde...... Vedlegg 34207

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fikk jeg plutselig en retro følelse. Herlig, men kan desverre ikke gi deg prisanslag. men en artig en var det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede en som har vært og snust ved loppemarkedplassen og budt 500, så noe er den vel verdt...? Loppissen åpner ikke før i morgen da, så de lurer fælt på åssen de skal prise denne dingsen.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor gammel er den da? hvordan stand er den i?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er modell 2, produsert mellom 1954-61 ut fra det jeg finner på nett. En bryter har mistet en bit på baksida, ellers er det bare støv som hemmer den litt. Skikkelig retro greier altså!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo iblandt butikker som liker og ha litt retro stil.
    Husker jeg jobbet i en databutikk som hadde mye gammelt, eldre servere, commandore 64, osv osv. eieren hadde vell tatt 2000,- kroner for den der.

Ser jo ut til å være i god stand den der, så hadde vell tatt iallefall tatt oppimot 1000,- kroner for den.

MEN jeg skjenner ikke noe til den, jeg bare sier det jeg tror hvis det til formodning skulle hjelpe

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tandberg TB2

Vet ikke om den prisen du ser er det den kosta når den kom ut, men det er godt mulig!.

TB

Tekniska museet - uppfinningar, experiment, utstÀllningar om teknikhistoria, Teknorama.
    Dette er en svensk side, som tydelig har Modell 2 på et teknisk museum, jeg ville henvist litt til dette, og si at denne er ganske ettertraktet siden den er tross alt antikvitet som båndspiller.

Vet ikke om dette hjelper så veldig, men uansett så vill jo kunden ha informasjon om produktet, og desto mer du vet, desto mer kan du gjerne kreve

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpa Zcum!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å legge for mye demper på stemningen,tror jeg det er trygt å si at den som betaler veldig mye mer enn 500 kr for et velfungerende eks,har betalt for mye.Selv om denne er gammel så er den likevel en av de fra Tandberg det fremdeles finnes desidert mest av.De ble laget i et svært høyt antall,og driftssikkerheten til disse var nok høyere enn mange av de senere modellene.derfor finnes de fortsatt i bøtter og spann.Mange har stått i koffert siden tidlig sekstitall,da mange av eierene byttet til stereomodeller.Derfor er det også svært mange av dem som nesten ser ubrukte ut også,selv etter alle disse år.Til og med disse oppnår sjelden mer enn en sju-åtte hundre kroner på div nettauksjoner.Om det følger med noen bånd i tillegg,kan det nok bety litt mere i kassen..
    -Men,det er selvfølgelig lov å prøve seg for et loppemarked også.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen stemning som dempes. Da blir det vel ikke så steike galt å selge denne for 500 til han som ville ha den da? Alle fornøyde.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det synes jeg ærlig talt ikke!
    Ikke at jeg er ute etter noe slikt, men skulle jeg ha noe retro stil over tingene mine så hadde jeg gledelig betalt 500 kroner for den.

Men det ser ut som et fint eksemplar, så jeg hadde prøvd meg på så mye som mulig er du heldig så kansje du kan tjene noen slanter.

Uansett hvordan det ender så lykke til med salget

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å anbefal rørbytte om den er litt rusten i lyden,men ellers bra!
    Den ble laget lenge ja,men den siste utgaven som ble laget ca fra 58-59 hadde en T bak,altså TB 2 T,og det betydde at den hadde en "boost"vender for ekstra bass plassert like ovenfor volumkontrollen.Om denne spilleren ikke har det,så er den fra den eldste serien.
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •