Realisere vintagedrømmen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Realisere vintagedrømmen?

Jeg leker litt med tanken (som mange andre her inne om dagen) om å kjøpe meg et vintageoppsett. Er da ute etter en platespiller, stativhøyttalere, og en rørforsterker. Helst bare en integrert forsterker med phono-inngang. Om jeg blir nødt til å ha en RIAA ved siden av, er ikke det noen straff heller, men vil helst slippe. Ser for meg at oppsettet blir et møbel som får hedersplassen i stuen. Må med andre ord se litt bra ut...
    Designmessig liker jeg platespillere som f.eks Clearaudio Emotion, men aner ikke hvordan denne spiller.
    Når det gjelder forsterkeren, vil jeg gjerne ha noe hvor man ser rørene. Har sett Patos har en del lekre saker, men igjen; aner ikke åssen det spiller.

Foreløpig er jeg bare på drømme/sikle-stadiet, men tar gjerne imot input og tips!
    Når det gjelder budsjett er det et område jeg mer eller mindre har gitt opp. Men kan jo prøve å holde meg innenfor 20k for hele pakken...

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ekte vintage oppsett du er ute etter, eller er det classic design?
    Av synlige rør på "fjollete" forsterkere som faktisk MÅ stå på hedersplassen i stua, så er jo kineserene flink.
    Stort sett så låter det ikke så ille heller.
    Audiofoni i Haugesund har mye flott som du bør se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dogge
    Er det ekte vintage oppsett du er ute etter, eller er det classic design?
    Av synlige rør på "fjollete" forsterkere som faktisk MÅ stå på hedersplassen i stua, så er jo kineserene flink.
    Stort sett så låter det ikke så ille heller.
    Audiofoni i Haugesund har mye flott som du bør se på.
    Classic eller vintage, ja... Tok meg selv litt i den også idet jeg postet tråden. Var jo ikke akkurat vintage den spilleren jeg linket til. Så jeg tror nok jeg heller litt mer mot classic design.
    Har sett kineserne har fått mye skryt for sine rørforsterkere i det siste, så bør kanskje gi dem en sjanse.
    Vet ikke helt hva du sikter til med fjollete design, men det finnes mye rart på markedet... Ikke alle har vært like heldige på designbiten...

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fjollete så mener jeg vel sånne OVERDREVET blanke flater, og veldig mye av dem.
    Selv så har jeg en slaktet Yaqyin mc10l stående på hylla, stort sett tom for komponenter, men såpass "fin" at jeg har limt på noen rør og satt den til pynt...
    Formen på den er så rar at den ikke passer inn i stereobenken likevel.
    Deler jeg tok fra den er kommet inn i en forsterker som ser noe mer nøytral ut.
    Men selv om jeg kanskje mener at noen av dem kan virke fjollete så vil nok andre kalle dem vakker, og det var ikke i noen negativ betydning jeg mente det heller.
    I ekte retro og med platespiller tenker jeg liksom mer på flotte trekabinetter og kanskje ramme av tre på platespilleren.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder vinylspiller så har PM Audio en Scheu Cello til veldig god pris her : Pm Audio

På forsterkersiden vil jeg absolutt anbefale Ming Da i denne prisklassen. En brukt Phatos er dog heller ikke å forakte
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •