Pioneer SA-1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SA-1000

Hei,

Har en Pioneer SA-1000. Denne virker normalt på venstre kanal og svakt på høyre kanal etter at jeg har slått den på. Etter en stund blir den helt uten lyd.

Er det noen som har ide om hva som kan være feil her? Uttørkede kondensatorer kanskje?

Mvh

Per Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det virker som om SA-1000, den første DC-koblede forsterkeren fra Pioneer (og en av de mest vellydende !) er mer utsatt for feil enn forgjengeren SA-900 - og mens utgangstrinnet gjerne er i orden, så kan det være feil i kretsene foran.

Kan høres ut som en elektrolytt-kondensator (overføring av signal) som er lekk og derved gir feil bias til nærmeste transistorer, slik at de kobler ut. Er feilen i begge kanaler ?

Du kan jo prøve utgangstrinnet separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så veldig kyndig i det tekniske må jeg innrømme.

Jeg har skjema til forsterkeren, men vet ikke helt hvor jeg eventuelt skal begynne å måle.

Jeg har hatt forsterkeren på service (hos Midtskogen), men den virket ikke når jeg fikk den tilbake fra han. Trolig noe skjedd i transporten her? Den ene kanalen var død og Midtskogen fant feil i pre&main switch. Kan det ha skjedd noe med denne igjen?

Feilen synes å ligge i begge kanaler siden den blir helt lydløs etter kort tid.

Jeg får teste ut kun utgangstrinnet hvis jeg får det til. Kan en dele for- og effektforsterker på denne? Husker ikke helt i farten.

Mvh

Per Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog player
    Jeg er ikke så veldig kyndig i det tekniske må jeg innrømme.

Jeg har skjema til forsterkeren, men vet ikke helt hvor jeg eventuelt skal begynne å måle.

Jeg har hatt forsterkeren på service (hos Midtskogen), men den virket ikke når jeg fikk den tilbake fra han. Trolig noe skjedd i transporten her? Den ene kanalen var død og Midtskogen fant feil i pre&main switch. Kan det ha skjedd noe med denne igjen?

Feilen synes å ligge i begge kanaler siden den blir helt lydløs etter kort tid.

Jeg får teste ut kun utgangstrinnet hvis jeg får det til. Kan en dele for- og effektforsterker på denne? Husker ikke helt i farten.

Mvh

Per Øyvind

Og du har prøvd å sette pre main switch i rett stilling nå etterpå ?
    Ja alle de store integrerte forsterkerne på den tiden kunne splittes i pre out og main in.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Og du har prøvd å sette pre main switch i rett stilling nå etterpå ?
    Ja alle de store integrerte forsterkerne på den tiden kunne splittes i pre out og main in.

Forsterkeren har nå stått på et par dager og resultatet er at den spiller normalt på venstre kanal og svakt på høyre kanal (det samme med hodetelefoner).

Vet ikke om dette gir indikasjoner på noen vanlige problemer?

Jeg får også sjekke at pre&main switch.

Mvh

Per Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fungerer min SA-1000.

Benytter den foreløpig mot Music Angel KT88 via pre-out.

Har ikke fått laget overgang for bruk via head-phone uttaket til MA foreløpig.

Hva vil være lydmessing forskjell mellom bruk via pre-out og head-phone kontakten? Eventuelt andre fordeler?

Får lytte en stund med denne i anlegget. Har ikke blitt så mye foreløpig. Ser flott ut sammen med TX-800

Mvh

Per Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja disse gamle Pioneer'ene er også en slags musikk-engler - det er bare å lene seg tilbake og nyte den rike harmoniske gjengivelsen.

Når du bruker headphone out blir det bedre sammenheng og mere punch/kraft i bassen.

Du får gi en sammenligning av SA-900 og SA-1000 som preamp - vi liker jo å lese tester.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •