Overføring fra 3" reel (lydbånd) til digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføring fra 3" reel (lydbånd) til digital

Hei, jeg er ny på dette forumet og tenkte jeg skulle prøve meg på et spørsmål
    Jeg har et 3" lydbånd (reel to reel er vel hva de kaller det i USA) og jeg vil ha innholdet overført til CD/evt. annet digitalt medium, båndet er ca. 40 år gammelt og inneholder et opptak av et av mine favorittband, The Doors.
    Så jeg lurte på om noen her vet om noen som utfører slike ting og evt. hva det vil koste?
    Jeg har ikke noe slikt utstyr selv så jeg får ikke engang til å lytte til det....hvis det er til noen hjelp så er det dette som står på esken til lydbåndet: "SCOTCH Magnetic tape 290, 1/4" x 600 (6.35mm x 180mm), 3" reel-.5 mil"

Håper dette ikke ble altfor forvirrende, jeg setter pris på enhver form for hjelp jeg kan få:-D

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow , finnes slikt enda ? Vokste opp med Tandberg spolebåndopptagere som var det grommeste en kunne ha på den tiden :-P

Men beklager, vet ikke om noen som sitter med slikt utsyr nå........

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Wow , finnes slikt enda ? Vokste opp med Tandberg spolebåndopptagere som var det grommeste en kunne ha på den tiden :-P

Men beklager, vet ikke om noen som sitter med slikt utsyr nå........

nå vet jeg ihvertfall hva det kalles på norsk, takker:razz: noen andre som har forslag/tips?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det finnes et nettsted for vintage Tandberg eller lignende ? Det er jo vanlig 1/4" tape , men de andre tallene sier meg ikke mye....ops:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå-nå,dette er da ikke så eksotisk enda.Hør innom et lydstudio av en eller annen kategori.Så godt som alle som driver et sånt gjør slike jobber som ekstrainntekt.Spolebånd er også vanlig inventar i alle fall halvparten av alle norske lydstudioer enda.Feks så har alle som driver remastering spolebånd pga at de langt fleste eldre masterene befinner seg på tape fremdeles.
    Eller du kan sende båndene til meg,eller en annen som sitter på noen slike maskiner.Det er faktisk en god del som har spolebånd av private også..
    Har bla.en sånn:

Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

AlternativAudio • Vis forum - Tandberg

Her finner du vel kremen av Tandberginteresse på nettet.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for infoen og rådene Rune!Mulig jeg sjekker med noen musikere som jeg kjenner men jeg vil ikke at dette skal bli altfor dyrt heller...
    Fant et sted på nettet som tar ca.1000 kr for en slik jobb (ca. 60 min fra spolebånd til digitalt medium), høres dette litt dyrt ut kanskje?Jeg har jo ikke akkurat mye å sammenligne med...:|

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •