Hytteanlegg/stereobenk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hytteanlegg/stereobenk

Hei, og godt nyttår!
    Jeg er på utkikk etter et anlegg til hytta.
    Jeg vet hva jeg vil ha, men jeg vet ikke hva det heter eller hvor jeg skal begynne å lete. Jeg har lagt ved et bilde som illustrerer sånn ca hva jeg er ute etter. Gjerne radio, integrert forsterker, og platespiller med høyttalere. Mulighet for tilkobling av eksterne høyttalere og en CD-spiller hadde vært moro
    Jeg har sett flere av disse "skapene" hos bruktbutikker osv, men jeg fant selvfølgelig ingen i dag..
    Anyone?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Den du har lagt ved bilde av er et Radionette Studio 3D kabinett,og den er en monoradio/forsterker.Du bør nok et hakk nyere om det er et stereokabinett du er ute etter, det er mange av dem,og de er billige! +- 5-600 kr for et fungerende eks.
    Kan gjerne anbefale Radionette og Tandbergkabinettene,med svært vellydende rørforsterkning. Min personlige favoritt er vel Tandbergs Huldra 6 kabinett.Den forsterkeren er faktisk klasse A,tro det eller ei.
    Vær oppmerksom på at platespillerinngang er basert på signal fra keramisk pick up,og at du ved bruk av "mer moderne spillere" bør benytte eksternt riaatrinn.Husk også at radioen er i mono uansett, fordi det ikke ble sendt noe FM stereo før først på 70-tallet.Ingen av de store,gamle kabinettene hadde FM stereo,kun stereo forsterker.Store på W var de jo ikke;fra 3-8 w,stort sett.Huldra 6 er,om jeg ikke husker feil på 2x8 W,og dermed et av de kraftigste,og dette er ikke akkurat juksewatt.Dermed driver de lett et par middels kraftige eksterne høyttalere,om ikke følsomheten er alt for lav.
    Nye rør er nok også noe som bør vurderes sterkt om du skal dra max lydpotensiale ut av den+skjekk av øvrig elektronikk selvfølgelig.Disse begynner å nærme seg femti år tross alt..Gad vite om det er like mye av dagens audioutstyr som er i like god forfatning som mange av disse gamle radioforsterkerene er om femti år...?
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •