Tandberg Huldra 4, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg Huldra 4, erfaringer?

Hei! Jeg vurderer kjøp av en Huldra 4 skapmodell. Er det noen som vet noe om den, som har den og eller har erfaringer på noen måte?

Radioen som er aktuell er ikke helt i orden uten at jeg vet sikkert hva som er galt med den, men er det generelt en grei sak å fikse slike gamle radioer? Jeg har kommet forbi en del steder man kan kjøpe brukte deler til radioen, men blir det som regel umulig å bruke deler fra ulike huldra- eller sølvsuper-radioer om hverandre?

Skal ærlig innrømme at jeg er temmelig ny på dette Tandberg-området, så bear with me...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Dette er ikke hi-fi,men gammelradio!
    H 4 er kanskje den kraftigste AM mottaker beregnet på hjemmebruk noensinne laget til dags dato (i alle fall i norden)!
    Vanlige feil: Gummi på dreiehjul til stasjonene er morkent,slakke i skalasnor(noe som ikke tåles overhodet på denne for den skal være stram nok til å separere to magneter....)
    Irr på det digre "svinghjulet" som bestemmer stasjoner(bånd),og som dermed fører til at ikke båndene trer i funksjon,eller at bare noen av dem virker.
    I tilegg til alt det vanlige som dårlige rør, uttørkete lytter osv,men de sistnevnet er ikke så vanlige feil på denne-merkelig nok.
    Du trenger en laaaang utvendig antenne( 15-30 meter strekkantenne)for å få den til å virke optimalt,men da tar du til gjengjeld inn alt som finnes i eteren og litt til,bortsett fra FM-som den ikke er utstyrt med.
    Husk en skikkelig støvrens før du prøver!!
    Det er lite deler som er helt like på H 4 og de andre modellene fra samme tid,bortsett fra kondensatorer,lytter og motstander- da...
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to! Jeg får ta en titt inni og se om jeg blir noe klokere. Det er jo tross alt gøy å skru litt på slike gamle travere også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •