1000 kroners prosjektet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Sitter å lytter på prosjektet nå for første gang. Det låter fantastisk bra. Bedre lyd til en høvding er garantert ikke mulig. eller?
    Korleis vert det til filmsjåing, trur du/dykk?
    Har ikkje plass til surround uansett, så det er eit ikkje-tema å samanlikne det opp mot dette oppsettet.

Gniten som eg er, så høyres dette særs tøft ut.

Og til made4u:
    Trur du ditt forslag heldt mål når det kjem til filmsjåing?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder mål til film... Tja

Jeg har jo eid ett par selv og så kan jeg si...

På trykk (og da spesielt nedover i frekvens og opplevelse av eksplosjoner m.m.) så har jeg aldri sittet i en kinosal (hverken i Drammen, Oslo, Bergen hvor jeg bor nå, eller Stavanger - bodd alle de stedene) hvor de har spilt med ett trøkk og at eksplosjoner føles så realistisk som CM2'ene alene og uten sub kan prestere.

Sier ikke at ett stort anlegg ikke kan prestere det samme, bedre også... Kinoene spiller derimot ikke så vannvittig høyt og dem presser jo ikke volumet til det ytterste... Men alt jeg har hørt i en kinosal kan disse greit levere enkelt som ingenting, må for all del ikke sammenlignes med de fleste stativhøytalere disse da de er vesentlig større enn dem og kan sparke fra desto...

Så hvorfor skulle dem ikke levere greit til film, Daliene hadde nå ikke hatt nubbesjans. Mulig dem kunne levert litt mer lyd men det ville ikke hørtes vakkert ut mens CM2'ene hadde levert flott...

For all del, om høyt volume er målet så finnes annet men disse kan sparke fra så det holder og kinoene spiller som sakt ikke med så vannvittig opplevelse av en eksplosjon som disse kan (nå er dem jo ment for små rom også og ikke en stor sal)...

Så ja, disse er å anbefalle da dem virkelig er perler jeg ikke kan få skamrost nok. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte mine selv om jeg aldri hadde brukt dem om jeg hadde dem, så gode er dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Så ja, disse er å anbefalle da dem virkelig er perler jeg ikke kan få skamrost nok. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte mine selv om jeg aldri hadde brukt dem om jeg hadde dem, så gode er dem.
    Har du tips til kvar eg kan leite for å finne dei? Googla meg gjennom det meste.

Og eit spørsmål til. Korleis skriv du namnet på dei når det kjem til 2-betegnelsen? Ser du nyttar deg av 2-tasten, men dei aller fleste nyttar romartalet. Brukar me to små L-ar då eller to store i-ar? Ikkje || (tasten til venstre for 1-tasten) vel?

Svært begrensa med informasjon om desse, men det som er der ute er svært positivt. Spanande.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kino er oppskrytt. Molde kino er vertfall elendig. Spiller alt for høyt og en hører det blafrer i elementer og at høytalerne vrenger seg/blir tynet i høye områder. Så Die Hard 4 der, mye bedre hjemme i sofan sier jeg bare!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlidal
    Korleis skriv du namnet på dei når det kjem til 2-betegnelsen? Ser du nyttar deg av 2-tasten, men dei aller fleste nyttar romartalet. Brukar me to små L-ar då eller to store i-ar? Ikkje || (tasten til venstre for 1-tasten) vel?
    Ganske så off-topic, men våger meg likevel :twisted:
    Hvodan skrives slike romertall, enten det er 1, 2 eller 3? Mange produsenter benytter seg av denne formen, og har alltid lurt på om det er stor " i " eller liten " L " ...

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stor "i", er det ikke? Altså " II " , ikke " ll " ... Jeg innbiller meg ihvertfall at det er sånn..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Det er vel stor "i", er det ikke? Altså " II " , ikke " ll " ... Jeg innbiller meg ihvertfall at det er sånn..

Stemmer bra det ja!

Romertall - Wikipedia

Newcomer trønderbataljon sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min billigkrok

Dette er mitt billiganlegg som gir meg mye glede!
    To ITT 250 Compact for 50kr, ombygd T-amp gen1 330kr, ombygd datasub til 160kr, mp3-spiller til 300kr. Totalt 840kr

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ny utfordring?
    La oss si man starter med 1000,- og innenfor ett år med dealing, altså kjøpe og selge, se hvor mye man har tjent og hvor godt anlegg man har greid å samle sammen ved alle denne handelen.

Altså 1000,- og ett år på å formere pengene til noe stort
    Fantastisk ide synes jeg hehe. Ideen til trådstarter er inspirerende.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hørtes morsomt ut, da er jeg godt igang, fikk tak i 1par virkelig flotte dali 400 høytalere på fredag som vist nok skal ha 450 midt/basser(2stk 6,5'' i hver høytaler. altså oppgradert. betalte 50kr for disse høytalerene å dem spiller vanvittig flott. (kjøpte en kenwood hjemmekinoforsterker også av denne karen får 50kr så tilsamen kom det på 100kr! snakk om kupp!)

tviler på jeg kan være med på konkuransen med tanke på at jeg faktiskt driver å selger vekk en masse ting jeg ikke bruker lengre og skal bruke pengene på å bygge opp et skikkelig ''gutterom'' i kjelleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Jeg kan heller ikke gjøre dette nå, men hadde vært kult. Er skikkelig på sparebluss om dagen

Gratulerer med gode kjøpt JBT

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg også, prosjektor, lerret, gipsplater,lys,cd spiller +++ blir mye penger. å min bedre halvdel er lei alt jeg har som jeg ikke bruker så jeg har begynnt å solgt en del unna på finn, masse mail om dagene får å si det slikt!

men det hadde vært kanontøft å prøvd på da. litt vanskelig å kontrollere at ingen jukser og slikt da men.

jo takk, ble sjokkert selv. hadde vært hos en fyr å kjøpt en centerhøytaler for en mnd tid siden han hadde da disse 400 ht'ene som han skulle selge men da var det jo center ht'en jeg kjøpte. så fikk jeg mail om at han syntes det va synd å kaste disse på fyllingen og om jeg var interessert så kunne jeg komme å hente dem gratis. jeg satt meg i bilen jeg å fikk disse av ham pluss en kenwood kr-v5570 reciever av ham også som han ikke hadde brukt for. så ga jeg ham en 100lapp som takk(siden det var fredag, så kunne han kjøpe seg en øl ute på byen).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig..
    Det hender jo man kommer over gode bargains, men skal man lete etter dem hele tiden blir man trøtt og lei til slutt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man finne feks. de nevnte IMF'ene så tror jeg at ebay er rette plassen?
    Hender jo at det en og annen gang dukker opp noen TDL og KEF transmisjonslinje på bruktmarkedet.

Helslakt av 104 er ikke på sin plass, for den holder fortsatt godt.. Men, spiller som en ny høyttaler til 5000 tror jeg kan bli reneste walk-over av den nyere. Masse har skjedd på 15-20år.

Hadde jeg hatt 1000 tilgjengelig tror jeg lett skulle klart å funnet kvalitetskomponenter til 1000 og få satt sammen ett bra cd-anlegg

Masse budsjettsnacks på bla. Finn.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult prosjekt.

Kan komme med et forslag av noe jeg har handlet selv (dog det ikke er satt opp som et anlegg akkurat nå), men vet at det er litt urettferdig da jeg har fått høytalere.

Kjøpte en Nad 310 integrert forsterker for 200 kr (knallbra lyd i denne)
    Kjøpte Systemdeck II platespiller for 600 kr (nesten tyveri, men selger selv satte prisen så det er nesten første gang jeg ikke har prutet)
    Så har jeg fått et par Totem Arro høytalere av en kompis (disse har nypris på 10K+ og spiller ekstremt bra.
    Totalpris 800 kr (men mangler da en riaa, noe som bør være mulig å skaffe til 200 kr)
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Hiver meg på her jeg, selv om tråden ble startet for en god stund siden.

Jeg kjøpte et komplett Bang & Olufsen for 500,- kr fra en selger på Finn...
    Det besto av en Beocenter 9000 og 1 par Redline 60.1. (Tror det var det de het)
    Jeg kobla det opp, å det spilte som bare f....... Kan tro jeg var fornøyd

Fra min side var dette bare et impulskjøp, å siden det ikke var mer enn en liten halvtime`s kjøretur, var det jo bare å handle.

Men siden jeg har hjemmekino fra før, så ble dette solgt til min kones Onkel. Det har visst vært en drøm i mange år å ha en slik kombinasjon. Så han koser seg han nå ja.....

Så det må jeg jo si var et rimelig og bra kvalitets anlegg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser liv i denne fine tråden.
    Har nå trålet noen loppemarkeder og sitter igjen med et fint lite stereoanlegg:

Kenwood ka 3500 50kr

Bang&olufson boevox p30 100kr

Lenco L78 100kr

Småfikset litt på alle tre, og nå spiller det kjempeflott.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å anskaffe seg ett OK anlegg for godt under tusenlappen om man er tålmodig (og har litt flaks). Jeg har f.eks betalt 700Kr for dette oppsettet:

Platespiller: Systemdek II m/ Hadcock arm og Ortofon OM30
    Forsterker: Copland CSA-28 m/ flett nye rør
    Høytalere: Snell Type K

Om man gidder å drive med wheelin'n'dealin' er det ihvertfall ikke noe problem. Trål loppemarkedene, og det dukker opp kupp før eller siden. Jeg kjøpte ett par hjemmebygde JBL Olympus på ett marked for en tusenlapp, og driverene som var i de går for ca 20K på eBay.

Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Glem ikke å se etter forsterkerene/receiverene fra 70-tallet da gutter.Der kan dere bli overrasket.Desverre er de største høyt priset men det finnes noen som ikke har så voldsom uteffekt du kan bli skikkelig forbauset over likevel.De er heller ikke så dyre.
    Mvh Rune
    Nja... Mye gull å hente fra 70-tallet enda, men 80/90-talls hifi er den beste dealen, IMO. Ihvertfall om man sikter mot highend-spekteret. Såpass gammelt at det går billig, men nytt nok til at samlere ikke er SÅ interessert.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme oppsett som jeg prøvde å få en kompis til å kjøpe. Dali 104 og Yamaha forsterker til cirka 1500 kroner eller noe..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også hatt mye morro med Dali 104. Men skulle gjerne prøvd noen IMF eller TDL.

Nuvel, billige anlegg..:
    på "kontoret" har jeg en pc, utrangert fra jobb. Gratis. Kraftig nok til å rippe en og annen cd.
    En Nad 310, kjøpt for 200,- (selger skulle egentlig ha 100,- men jeg hadde bare 200,- og han kunne ikke gi igjen )
    Høyttalere: Et par små Sony 3-veis, kjøpt for 100,-
    et par Boston A40 , funnet i en container
    Har også en T-Amp, men like Naden bedre.

Blir vel til at T-Amp og Sonyene blir bygd om til "koffertanlegg" etterhvert.

Og ja, det er mange kupp rundt forbi, i går så jeg på den lokale kjøp/salg sida på fjasboka, et par fine Dali 850 til 500,-. De kunne jeg tenkt meg å prøvd.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •