Radionette SM230

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Radionette SM230

Hei.

Jeg kjøpte meg et hus(dødsbo) i sommer, og der sto det masse rart igrunn.. Blant annet så står det her en kombiløsning med platespiller, radio og kassett(?(husker jaggu ikke om det var det, men tror jeg så det)). Jeg har fyrt den igang og den funker feilfritt, har til og med spilt LP'n med stutum som ligger på plass i platespilleren.

Er det noen som har kjennskap til disse aparatene? Evt som vet om noe slikt med tiden kan få noen form for verdi om man treffer på den rette personen?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he!! Nei kos deg med den selv du.Det er faktisk et av de bedre "alt i ett"-anleggene dette,men noen særlig verdi er det ikke på den.Med bedre så betyr det heller ikke at det er direkte bra,men det er en akseptabel liten forsterker i den,en grei platespiller,en god radio,og en dårlig kassettspiller.
    Nå er det vel en Dual 1225(tror jeg) som står i dette anlegget,og den spiller nok ikke som den ville gjort om den hadde vært frittstående,men den er slett ikke ille.Sett på den en ny stift,ev en ny pick up også.Står det Shure på Puen så lar du den være og bytter bare stift .Står det Dual på den. bytter du alt.Radioen er av svært god kvalitet,og slurper inn det meste som er av stasjoner.Vil tro den går de fleste i handelen i dag en høy gang.Om du orker å høre på så bør kassetten også få lov til å bli spillt litt,for det er litt spesiellt at den virker etter så mange år,men det er en heller slett lydkvalitet i denne,og det har ikke direkte noe med alderen å gjøre.
    Om du velger å selge,ville jeg ikke gjort regning med særlig mye mer enn 2-300 kroner.
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takker for svar
    Nei jeg regna ikke med det var noen verdi å snakke om, men det er et litt kult anlegg å ha stående, og som du sier så er radiodelen på den helt ypperlig. Her jeg bor har jeg ikke all verdens med signal på div andre apparater, men under oppussing av bad, kjøkken og stue så har denne greia vært den eneste underholdningsenheten som har stått i huset, og den har spilt radio døgnet rundt, og jeg syns den gjør det meget bra
    Er det denne som er Puen du snakker om?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ser ut til å være en DMS Dual PU,og de er forsåvidt greie nok,men det er nok en del ekstra å hente ut ,lydmessig med et bytte-selv om stiften er bra som den er.Vær obs på at disse stiftene skal draes bakover når du tar den ut,og ikke forover,som er det langt vanligste.
    Mvh Rune

Newcomer Authon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet om en Dual 1225 med Dual DMS 200 PU...Er det noe å satse på??

Bruker en Phillips 212 til vanlig,,,er det verdt å bytte ut den med Dual 1225??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Audun.
    De er begge ganske gode,Rykte og alder tatt i betraktning,men 1225 har nok et langt større potensiale enn Philipsen likevel.Den vil nok reagere positivt på PU oppgraderinger lenger opp i klassene enn Philipsen.1225 kan trimmes til å spille bedre enn gode gamle Rega Planar 3,men det tror jeg neppe er mulig med 212,og så får du jo automatic i tilegg.Automaticen på 1225 virker heller ikke inn på armen under avspilling,fordi den er fullt frakoplet under spilling.Et system som jeg faktisk tror Dual var alene om..(-men jeg skal ikke garantere det)
    Mvh Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oko...men hva viss den er kun original da? og ikke oppgradert? spiller den bedre en 212 da?? synes 212 er ganske bra jeg..liker den..Har ikke lyst å sette bort den..Men viss dualen spiller bedre så må jeg kansje det..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dualen er nok en bedre spiller uansett,men 212 er ikke dermed dårlig for det.Den største umiddelbare fordelen med Dualen i forhold til Philipsen vil nok være det at den er myyye mindre kresen på underlag.Dualen spiller helt fint på toppen av stereoracket,mens 212 vil trives ganske dårlig der.Den bør du ha på en vegghylle for seg selv.
    Begge to fortjener jo litt brukbare PUer og nåler da.Det vil i grunnen bli ganske feil å høre etter forskjellene med en feks topp-PU på Philips og en bånn-PU på Dual.Du må forsøke å utstyre de noenlunde likt-kvalitetsmessig.
    -Men så er det jo det da; at ikke alt som lyder godt på 212,nødvendigvis lyder godt på 1225,og omvendt.He-he! -så det er mye å tenke på.
    Mvh Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får prøve meg fram....212 står foresten på en 10 kg tung stein(30cm * 30cm ),,som igjen er plassert på toppen av en stødig trebenk som er 1m høy og 0.5 m bred..Det må vell holde`?? virker som ingen ting påvirker den iallfall.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er du nok gardert Audun,men Philips-spillerene fra den tiden trenger såpass,og da spiller de temmelig godt,om resten er i orden.
    Lykke til med testen!
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •