Tandberg 3000-serie...hvilken høytaler passer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg 3000-serie...hvilken høytaler passer?

Hei,
    Har en kollega på jobben som skal ha seg nye høytalere. Han sitter på et anlegg bestående av Tanberg 3002 pre, 3003 amp(2x150W/8ohm) og 3011 tuner.
    Han trenger nye høytalere, med maxpris på 5k. kan strekke seg til 6k om det står om liv

Hører på det meste av musikk, og vil gjerne guffe på litt av og til, så det bør være litt trøkk i disse.

Noen erfaringer/anbefalinger der ute??

EDIT: Han vil helst ha gulvstående.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om han skal ha nytt er det nesten bare Klipsch jeg med hånden på hjertet,sikkert kan anbefale.Et eller annet i RF serien deres-kanskje..Det finnes sikkert mye annet også,men lyden i det høytt.merket passer forsterkerene svært godt.
    Husk Klipsch har mange hundre timers innspillingstid,så noen brukte kan kanskje være lurtdet også,,,for det er lett å bli skuffet over dem når du prøver de første gang.Men når de går seg til....,skal jeg fortelle at trøkk er det siste han vil savne!!!
    Mvh Rune

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Klipsch selv på EC og rør, så det er ikke ukjent
    Men jeg har aldri selv hørt anlegget hans, eller noe annet gammelt Tanberg for den saks skyld... så hvis jeg forstår deg rett så har Tandberg mye av den samme lydsignatur som feks EC?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC og TB heller noe samme retningen ja.Dvs av det jeg har hørt av EC,som nok begynner å bli noen år nå..
    Varmt og stort lydbilde.litt røraktig,men forbehold om at det er forskjeller på 3000 serien også.Akkurat det settet han har er litt mer"moderne" i lyden,selv om det er et av de eldste av 3000 serien.Etter dette slo de rettrett og gikk tilbake til det litt mer varmere lydbildet igjen.Mao ikke heeelt det vi gamlingene forbinder med "tandberglyden" i 02 og 03,men jeg vil tro at 02 og 03 settet i stor grad vil appelere til de som liker mer moderne/(såkallt analytisk?) lyd,selv om det ikke på noen måte kan karakteriseres som hardt i lyden for det.
    Jeg bruker selv en 3002A pre(også mye 4038 pga fjernkontroll) og en 3026A effekt,og det går som hånd i hanske med Klipsch.Jeg har desverre ikke noen større K å benytte akkurat nå,men settet har vært forsøkt på K med stort hell,og han har i så fall noe å glede seg til!
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hei,
    Har en kollega på jobben som skal ha seg nye høytalere. Han sitter på et anlegg bestående av Tanberg 3002 pre, 3003 amp(2x150W/8ohm) og 3011 tuner.
    Han trenger nye høytalere, med maxpris på 5k. kan strekke seg til 6k om det står om liv

Hører på det meste av musikk, og vil gjerne guffe på litt av og til, så det bør være litt trøkk i disse.

Noen erfaringer/anbefalinger der ute??

EDIT: Han vil helst ha gulvstående.
    Tandberg 3002 og 3003 er anlegget til Tandberg som spiller litt kaldt og rått, du må ha varme høytalere på det anlegget. Og helst litt tungdrevende. Da får det litt å jobbe med, Finner han noen høytalere til den prisen som er varme og tungdrevende så skal jeg vedde på at han blir imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme høyttalere

Jeg spiller nå med DALI Concept 6 til Tandberg 3003 effektforsterker. Fungerer utmerket, og som nevnt over er jo dette varme fine høyttalere. Har også prøvd den med Mentor serien til DALI. Går jo litt utover budsjettet her, men du verden. Det var imponerende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •