Høyttalere til Huldra 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Huldra 10

Hei, lurte litt på hvilke høyttalere som kan passe en Huldra 10.

Har tenkt litt på Dali Concept 2, og eventuelt Klipsch(?)

Hva med Dynavoice S-6??

Har forstått at de må være relativt lettdrevne.

Liker best fyldig lyd og ikke for skrikende diskant..

Noen tips??

Må være bokhylle/ stativ størrelse på høyttalerne, og i prisklasse til de nevnt over..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se innom Alternativ Audio
    Der er det også muligheter for å få tak i noe som er "tidsmesssig" noe lignende.

Kanskje en stativhøyttaler fra Klipsch kunne være noe?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vært innom tanken på de også, men hvordan er lyden på Klipsch??
    Har aldri hørt de...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt det samme med Dynavoice.
    Har ikke hørt de før heller, så hvordan deres lydbilde er, vet jeg heller ikke. Har vel kun hørt på Dali C2.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror det er flere som kan passe,men vær obs på at den egentlig skulle drive trykkammerhøytt.Den vil ha følsomhet over 90 Db,og det er nesten ikke vits i å prøve noe under det.
    Personlig kan jeg sterkt anbefale Klipsch B 3,som selv om den har bassport ,-lyder som en drøm på H 10.Minuset er uhyggelig lang innspillingstid,noe som er grunnen til mye av det frynsete ryktet til Klipsch høyttalere generellt.De høres skjelden bra ut i butikken,og de høres skjelden bra ut hjemme hos en kompis-dagen etter at han har kjøpt dem.Vi snakker kanskje om 2-300 timer før potensialet dukker opp.Litt rart at det skal være like ille på så små høyttalere,men det er det altså..
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke Tandberg høyttalere?
    Passende type kan være TL2520 eller 3520. Disse fantes i teak og palisander treverk med aluminiumslister på frontsidene.

De to første sifferne angir kabinettstørrelsen, i dette tilfellet 25 eller 35 liter. De to siste sifferne er model nr. I denne serien var største model 5020.

Så vidt jeg vet brukte Tandberg SEAS elementer og lyden var slett ikke dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt tandberg sin egne høyttalere, men grunnet waf og faktoren med at høyttaleren må "passe" resten i innredningen, må det nok bli høyttalere av nyere dato.....

Takker så mye for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite dumt spørsmål til: hva vil innspilling si? lavt volum, middels, eller høyt?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stib
    Et lite dumt spørsmål til: hva vil innspilling si? lavt volum, middels, eller høyt?
    Dess høyere du spiller, dess raskere vil de bli ferdig innspillt

Grunnen till innspilling er at gummimembraen/opphenget er litt stivt til å begynne med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B3

Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Tror det er flere som kan passe,men vær obs på at den egentlig skulle drive trykkammerhøytt.Den vil ha følsomhet over 90 Db,og det er nesten ikke vits i å prøve noe under det.
    Personlig kan jeg sterkt anbefale Klipsch B 3,som selv om den har bassport ,-lyder som en drøm på H 10.Minuset er uhyggelig lang innspillingstid,noe som er grunnen til mye av det frynsete ryktet til Klipsch høyttalere generellt.De høres skjelden bra ut i butikken,og de høres skjelden bra ut hjemme hos en kompis-dagen etter at han har kjøpt dem.Vi snakker kanskje om 2-300 timer før potensialet dukker opp.Litt rart at det skal være like ille på så små høyttalere,men det er det altså..
    Mvh Rune
    Vil bare slenge meg på Klipsch B3. Har hatt kombinasjonen Huldra 10 og B3 selv(bruker H10 enda) og det er en meget bra kombinasjon. Og etter hvert kan du evt. gjøre som jeg har tenkt - bruke H10 som preamp og finne en bra effektforsterker! Har nettopp kjøpt meg Klipsch Synergy F3 og leter nå etter en passende effektforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte Dali C2 på Huldraen en periode, og det fungerte helt greit for meg. Nå er jeg imidlertid gått tilbake til "kringlyd", og Huldraen er nok en gang plassert tilbake på plassen sin som støvsamler hos "gamlingene"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •