Dual 1228

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Dual 1228

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual 1228

Hei!
    Regner med Dual 1228 kan regnes som vintage?
    Noen tips eller tricks til hva jeg må passe på for å vedlikeholde og/eller forbedre lyden på enkel måte?
    Har ikke kjøpt den enda, så vet ikke hvilken pickup, arm og stift som er med den. Har lest at armen often kan være litt kort som kan skape litt problemer med sporingen.
    Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ Audio :: Forsiden
    Her vil du finne en del om denne spilleren,og slektningene!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Alternativ Audio :: Forsiden
    Her vil du finne en del om denne spilleren,og slektningene!
    Takk for linken. Var her inne å leste det som var om DUAL før jeg bestemte meg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

He He! Dette er en svært god mellomklasse-Dual,som lett hamler opp med feks Rega Planar 3,som er et "kjent " referansepunkt.Den er ikke veldig glad i MC PUer,så hold deg til MM.Den har trøkk og bass i massevis,og engasjerer.
    Typiske feil;mekanikken/automatikken virker ikke.Slitt mellomhjul og ev dårlig kontakt i headshell.
    Kjøp en PU som er beregnet på lettvektsarm(svært viktig),og gi den en vegghylle+kanskje en underlagsmatte..
    Etter min mening er den i øvre mellomklasse selv etter dagens standard,og selv om de nærmeste slektningene i tid;1219,1229,721(DD) og 701(DD) er adskillig bedre,er likevel 1228 et bombesikkert bruktkjøp.Du vil ikke savne noe,før du ev går opp til noe som likevel er bedre.
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Da var den i boks. Det ble ikke en 1228, men en 1225, da 28'en ikke var helt på stell.
    25'en ser ut til å være tipptopp, men må nok jorde den.
    Selger sa man bare kan skru opp to skruer på toppen og løfte av platen for å komme til innmaten. Dette har jeg prøvd, men ingen antydning til at noe skal løsne.
    Riaa'en som fulgte med er en NAD PP2 og antakelig ikke topp notch, men god nok for meg nå. Den har også jordingsmulighet, men vet ikke hvordan man jorden denne på best måte? Skal den bare jordes mot forsterkeren?
    Det står en Shure NB71 på spilleren også.
    Kan det være Pickup det? Altså den nålen står på?
    Som dere ser er jeg helt blank og trenger assistanse

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger kanskje ikke å tenke på jording..Prøv først.Skjermen på dinpluggen fra spilleren er jording god nok,men om du må bruke overgang,kan du jo jorde fra skjermen og inn på Riaaen,så slipper du å åpne spilleren.om det fortsatt er brum,kan du prøve å trekke en ekstra jordledning fra riaa til forsterker.

Skjekk om det er to store hull under spilleren.Stikk fingrene opp i dem og vipp tuppen på festeskruene til vertikal stilling.Det er et slags sikringssystem der...Om det ikke er sånnt opplegg,så må du rett og slett løsne skruene og bøye dem nesten 45 grader innover for at sikringstuppen skal gå klar av hakkene skruene går ned i.Det er god klaring for å greie det.
    1225 er standardspilleren framfor noen fra Dual på 70 tallet.En folkemodell!Den satt forøvrig også i Radionettes Soundmastermodeller med platespiller.
    En god spiller dette også,men ikke helt på høyde med 1228.Spiller ca som Rega Planar 3,men faktisk med mer trøkk i bassen!!
    Kjenner ikke den Shure Puen du nevner,og tror ganske sikkert at de fleste hadde M 75 Type 2 Pick Up,om de ikke hadde original Dual PU da..M 75 er forøvrig er svært god PU,men først kan du jo skjekke lyden og nålen i den du har.
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Takk for svar.
    Selger konverterte den til RCA plugger fra DIN da jeg sa jeg ikke hadde DIN mulighet. Det brummer uten jording, så det trengs.
    Fikk åpnet platespilleren som du beskriver så skal se hvordan jeg får ordet denne jorden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •