Bang&Olufsen S-45 II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bang&Olufsen S-45 II

Hallo! Jeg er ny på forumet, og har verken så mye kunnskap eller utstyr, så dere får tilgi meg for min uvitenhet:P

Jeg har et par B&O-høytalere, S-45 II, i så å si perfekt stand. Ikke sprengt, ingen ødelagte deler. Noen meget små riper i treverket, men de er så små at man ikke legger merke til dem hvis man ikke vet om dem. Jeg bare lurte på om disse er noe særlig, og hvor mye de eventuelt måte være verdt.

Har forsåvidt også bestilt en NAD 320BEE. Er dette en god forsterker til disse høyttalerne?

Takker for all informasjon jeg kan få.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh.. ser det er et gammelt innlegg, men syntes det er intressant å ta dette opp, da eldre beovox fra bang & olufsen faktisk er lite omtalt tross sine gode egenskaper innen vintage/retro hifi.

Har lest og hørt fra andre (uten å erfare det selv) at S-45 II spiller veldig forskjellig fra forsterker til forsterker. Nyere forsterkere som skal passe bra til, og få høyttalerne til å få frem sine gode egenskaper på dynamikk i toppen og "fyldig" bassgjengivelse, er Harmon/Kardon forsterkere, helst 100 watt per kanal i 8 ohm(eldre beovox kan aldri få nok effekt). Har også blitt nevt at Pioneer SA-9100 skal passe bra.
    Når du nevner det, så tror jeg NAD kan få frem dynamikken i toppen(diskant og mellomtone) i disse høyttalerne. Har selv beovox M70 koblet opp mot Nad 216, er godt fornøyd, men bassen kunne hvert fyldigre!

Dette er høyttalere for samlere, og må ikke regne med å få solgt dem dyrt, med mindre du treffer spesielt interesserte, og om de er i uvanlig god stand (finish og teknisk).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe... Takk for svar. Har ikke solgt de; kunne faktisk ikke falle meg inn, jeg synes du låter fremragende. Har koblet den opp mot den 10 år gamle Denon AVR-2700, og jeg har ingenting å utsette. Selvfølgelig, du får sikkert mye bedre på markedet, men når de dumpes gratis i fanget mitt gidder jeg ikke skaffe nytt, student som jeg er^^ Dessuten synes jeg de har utrolig klar og fin lyd, og bassen blir hjulpet av en sub jeg kjøpte brukt for en tusenlapp, som jeg forøvrig også er ekstremt fornøyd med

Det skal innrømmes at jeg ikke har hatt stort å sammenligne dem med, to kamerater har hjemmekinoanlegg kjøpt i pakke med dvd-spiller/forsterker med fuskewatt, som låter ok, men ikke noe i sammenligning med skikkelig Hi-Fi. Men høyttalerne mine låter bra i mine ører iallfall^^

De er i god stand, men uvanlig vet jeg ikke... Teknisk er de glimrende såvidt jeg vet, men jeg er ingen spesialist. Finishen har som sagt en ekstremt liten ripe, som er så liten at man omtrent ikke ser den om man ikke vet om den, men det er en ripe åkkesom. Men tjah, har som sagt ikke tenkt til å selge dem uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •