Fisher AD-815

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Fisher AD-815

Newcomer kallemax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fisher AD-815

Bruker denne 80-talls CD-spilleren for tiden (DVD-en begynte å hakke). Er det noen som vet noe om den? Det står "Studio Standard" på den, men hva slags spiller er det egentlig, og hva slags prisleie lå den i? Noe som er litt tøft er at CD-skuffen er gjennomsiktig sånn at man ser den røde laseren når den spiller. :-D Ellers spiller den ganske rent og fint og den spiller brente CD-er uten problemer!

Ligger forresten en ute på eBay til $29: Fisher AD-815 Studio Standard CD Compact Disc Player - (item 200132734762 end time Jul-30-07 15:57:06 PDT)

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok relativt billig/basic.. Fatter hadde Fisher Studio Standard Rack på midten av 80 tallet ... plastic fantastic (tror det ble solgt veldig mye av disse på 80 tallet?) (Han har det- og bruker det faktisk enda) .. hele racket kosta 5990,- husker jeg, og det var sansynligvis svært overpriset hos en lokal liten forhandler vestafor) .. CD-Spilleren din ligner på den som fulgte med anlegget som var hakket over og som da kostet 7.990,-

men jeg gjetter bare Fisher VAR veldig flotte greier på 60 og 70 tallet (og sikkert før 60 tallet også) men i 1975 ble de kjøpt opp av Sanyo Electric og etter det gikk det rett vest... (eller ØST i dette tilfellet) (fra ordentlig hifi til entrylevel budsjett plastikk)

Hr. Fisher selv (Avery Fisher) er en legendarisk mann innen audio gjennom maange år..

Avery Fisher Hall - Wikipedia, the free encyclopedia

Avery Fisher - Wikipedia, the free encyclopedia

"In the 1950s, Fisher invented the transistorized amplifier and the first stereo radio-phonograph. These breakthroughs brought Fisher both fame and fortune. From 1959 to 1961, his company also made important improvements in AM-FM stereo tuner design."

Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag også... mens jeg leita etter info om fisher..

Sitat Opprinnelig postet av kallemax
    Bruker denne 80-talls CD-spilleren for tiden (DVD-en begynte å hakke). Er det noen som vet noe om den? Det står "Studio Standard" på den, men hva slags spiller er det egentlig, og hva slags prisleie lå den i? Noe som er litt tøft er at CD-skuffen er gjennomsiktig sånn at man ser den røde laseren når den spiller. :-D Ellers spiller den ganske rent og fint og den spiller brente CD-er uten problemer!

Ligger forresten en ute på eBay til $29: Fisher AD-815 Studio Standard CD Compact Disc Player - (item 200132734762 end time Jul-30-07 15:57:06 PDT)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om Fisher så;

ser kanskje denne ikke så spennende ut om enn ser dens yttre, men ser man inni den så ville i alle fall jeg blitt kjent med den.

Men er eldre enn din CD-spiller denne, jeg hadde forresten skiftet CD-spiller dersom jeg var deg, noe nyere vil nok gi deg mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og slutttrinn ville jeg hatt